Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
\- ZDROWIE
\- URODA
\- DZIECKO
\- MIŁOŚĆ
\- SEKS
\- ODZIEŻ
\- OBYCZAJE I TRADYCJE
\- SAVOIR-VIVRE
\- INNE
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak odróżnić polski czosnek od chińskiego?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak oduczyć się obgryzać paznokcie i skórki?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić domową mini szklarnię?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak poradzić sobie z łamliwymi i rozdwajającymi się paznokciami?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak doświadczalnie mierzyć odległości?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak urosnąć?
Dodany: 2014-10-13 07:14:41

 Jak urosnąć? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak urosnąć? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Jesteś niskiego wzrostu? W sumie to nic złego, bo małe jest piękne, wszędzie się zmieści oraz jest ekonomiczniejsze w utrzymaniu. Poza tym niewysocy ludzie statystycznie żyją dłużej i rzadziej zapadają na choroby sercowe. Czy warto to zmieniać? Decyzja należy do Ciebie i jeśli zadecydujesz, że warto, to zaraz podpowiemy jak „podwyższyć” się o kilka centymetrów.

Na początek należałoby zauważyć, że wzrost jest dziedziczny, lecz nie zawsze po rodzicach. Niekiedy geny determinujące np. bardzo wysoki wzrost, mogą być przenoszone z przodka na przodka i pozostawać w uśpieniu przez kilka pokoleń. Dlatego dziecko niskich rodziców może być od nich sporo wyższe. Druga kwestia to sprawa czasu rośnięcia. Jedni z nas rozwijają się szybciej, a drudzy przez długi czas są najniżsi w klasie, aby pod koniec szkoły średniej wystrzelić w górę. Nie ma tu żadnej reguły. Jednakże niemal u każdego etap wzrastania zatrzymuje się wraz z końcem dziewiętnastego roku życia. Tak więc, dopóki jesteśmy nastolatkami, to nie ma się co martwić na zapas – do dwudziestki mamy czas urosnąć. Potem centymetrów będzie nam już tylko ubywać.

A teraz zobaczmy, co możemy zrobić by nasz organizm sprawniej się rozwijał.

Dieta
Niektórzy twierdzą: „Pij mleko – będziesz wielki”. Po części jest to prawda, bo wapń zawarty w nabiale wpływa na budowę kości, jednak samo mleko niewiele nam pomoże. Do prawidłowego wzrostu organizm potrzebuje wszystkich witamin i minerałów. Nawet jeśli te bezpośrednio nie biorą udziału w budowie kości i chrząstki, to odżywiają inne komórki, a kiedy wszystkie tryby w ciele funkcjonują poprawnie, wtedy może ono sobie pozwolić na większy wzrost. Ważne jest również większe spożycie białka, czyli mięs wszelakich, gdyż jest to główny budulec tkanki mięśniowej. Natomiast wszystkie używki, ubogie w wartości odżywcze diety i niezdrowe jedzenie wpływają negatywnie na nasz wzrost, toteż trzeba ich unikać. Odpowiednio zbilansowana i urozmaicona dieta to podstawa prawidłowego wzrostu, zwłaszcza w okresie dojrzewania.

Ćwiczenia
Ćwiczenia także są równie ważne co dieta. Pobudzają one organizm i „zachęcają” go do szybszej przemiany materii, a w konsekwencji do szybszego wzrostu. Wskazany jest jakikolwiek ruch, ale najlepsze na wzrost są zwisy, np. na drążku, drabince, a nawet gałęzi. Należy je wykonywać w normalnej pozycji oraz z głową do dołu, chwytając drążek pod kolana (uwaga, aby nie spaść!). Kilka-kilkanaście minut zwisu każdego dnia skutecznie wydłuży ciało. Oczywiście nie należy się spodziewać już po miesiącu super efektów, ale w ciągu roku możemy zyskać do dwóch centymetrów. Co prawda po wykonanych ćwiczeniach od razu staniemy się wyżsi, lecz po chwili chodzenia nasz wzrost wróci do normy. Niemniej jednak systematyczne rozciąganie, w perspektywie czasu, daje dobre rezultaty. Oprócz zwisów warto także wzmocnić mięśnie pleców oraz trenować sporty polegające na częstych wyskokach w górę.

Sen
Podczas snu przysadka mózgowa wytwarza hormon wzrostu i za pomocą krwi rozprowadza go po całym organizmie. Zwykle swoje działanie rozpoczyna po godzinie 21 i kończy około 4 nad ranem. Dobrze byłoby w tych godzinach spać i przeciągnąć sen przynajmniej godzinę dłużej, aby przysadka spokojnie mogła zająć się swoją pracą. Czy to nie piękne? Wystarczy dobrze się wysypiać i sami nabieramy centymetrów! Natomiast kiedy jesteśmy aktywni w nocy lub śpimy mniej niż 8 godzin wydzielanie hormonu jest zaburzone, co wpływa negatywnie nie tylko na nasz wzrost, ale również na ogólny wygląd i chociażby rozwój cellulitu. Ilość wydzielanego hormonu z wiekiem maleje, dlatego po osiągnięciu dwudziestu lat przestajemy rosnąć.

Mierz się rano
Ciekawostką jest fakt, że z rana jesteśmy wyżsi niż wieczorem, a różnica ta może sięgać nawet trzech centymetrów! Nie jest to spowodowane porannym „kukuryku” na głowie, a bardziej naszym „zdeptywaniem się” w ciągu dnia. Chrząstki międzystanowe, podczas chodzenia, zbijają się w sobie pod naciskiem ciężaru ciała i odejmują nam wzrostu, z kolei w nocy chrząstki ponownie się rozciągają, sprawiając że po przebudzeniu jesteśmy najwyżsi. Dobrze o tym wiedzieli Francuzi, którzy niegdyś dokonywali poboru do wojska z samego rana, aby jak największa ilość rekrutów osiągnęła wymagany wzrost, który uprawniał do zostania żołnierzem. Co równie interesujące, z naszymi stopami jest odwrotnie - z rana są nieco krótsze niż wieczorem, bo podczas chodzenia się rozciągają. Nie wiadomo jak chodzenie wpływa na inne członki.

Hormony
Osobom z niedoczynnością przysadki, czyli słabiej się rozwijającym, przepisywane są leki zawierające sztuczny hormon wzrostu. Specyfik taki można dostać np. w aptekach na receptę lub na czarnym rynku, jednakże stosowanie go na własną rękę może mieć poważne konsekwencje. Przedawkowanie lub niesystematyczne stosowanie grozi hipoglikemią, nadciśnieniem, a nawet akromegalią, czyli przerostem narządów wewnętrznych oraz członków zewnętrznych (np. nienaturalnie duże uszy, stopy itp.). Mało tego, że hormon można przedawkować, to jeszcze nie na każdego może podziałać! Dlatego, jeżeli chcemy wspomóc się tą metodą powinniśmy zaczerpnąć rady lekarza, który dobierze nam odpowiednią dawkę leku i będzie kontrolował jakość leczenia. W sklepach dla kulturystów można także dostać suplementy pobudzające wydzielanie hormonu przez przysadkę. Są one nieco mniej szkodliwe, lecz dalej trzeba uważnie czytać ulotki i pilnować zalecanych dawek. Tego typu leki mogą pomóc i dodać kilka centymetrów, jednak najlepiej sięgać po nie w ostateczności.

Operacja
Kości można wydłużyć operacyjnie. Jeżeli planujemy zyskać kilka centymetrów, to łamane są kości nóg. Następnym etapem jest wkręcenie w nie kilku śrub i przymocowanie ich do stelażu. W miarę zrastania się nogi śruby są lekko dokręcane, dzięki czemu złamane części kości oddalają się od siebie, wydłużając całość. Niestety zabieg jest nieziemsko bolesny. Nieziemsko, bo podczas dokręcania śrub można zobaczyć wszystkie gwiazdy. Poza tym długo trwa a jego koszt to kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Zmiana wyglądu
Oprócz wymienionych wyżej metod, które faktycznie dodają nam wzrostu, możemy jeszcze zastosować małą sztuczkę, aczkolwiek tylko sprawiającą, że będziemy wyglądać na wyższych. Mowa tu o sposobie ubierania się. Aby wizualnie dodać sobie centymetrów należy unikać ciuchów luźnych, w poziome paski, z geometrycznymi wzorami, pstrokatych kolorów, spodni typu 3/4, 7/8 oraz z obniżonym krokiem, spódnic za kolana, butów zapinanych ponad kostką, ciężkiej i topornej biżuterii. Natomiast sylwetka będzie wyglądała na smuklejszą, a co za tym idzie, również na wyższą jeśli skupisz się na ubraniach w podobnych odcieniach. Zakładanie kontrastujących ciuchów optycznie dzieli ciało na kilka części, odejmując mu centymetrów. Dobrym rozwiązaniem są również pionowe paski, nawet te tylko delikatnie widoczne, długie, lekkie łańcuszki na szyi oraz bluzki z dekoltem w formie „V”. Ponadto kobiety powinny wybierać raczej mniejsze torebki i ubierać buty na wysokim obcasie, które można schować pod nogawkami spodni, co jeszcze bardziej wydłuży je w oczach innych. Najlepiej jakby spodnie i buty były tego samego koloru. Co prawda dłuższe chodzenie na szpilkach może być meczące, dlatego zamiast nich można używać butów na niewielkich koturnach (niektóre mają podwyższenie wbudowane wewnątrz buta, dzięki czemu z zewnątrz wyglądają na zupełnie płaskie) lub włożyć do nich specjalne podwyższające wkładki. Z kolei eleganccy panowie powinni wybierać krawaty zamiast much i szalików.

Dobrym pomysłem jest również dodanie sobie centymetrów fryzurą poprzez np. zrobienie na głowie koka lub jeżyka. No i oczywiście nie należy się garbić.

Temat obejrzany 1787 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl