Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
\- ZDROWIE
\- URODA
\- DZIECKO
\- Ciąża
\- Zdrowie
\- Wychowanie
\- Żywienie
\- Inne
\- MIŁOŚĆ
\- SEKS
\- ODZIEŻ
\- OBYCZAJE I TRADYCJE
\- SAVOIR-VIVRE
\- INNE
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak począć bliźniaki?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak poradzić sobie z migreną?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak poradzić sobie ze wzdęciami i gazami?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wyrazić swoje uczucie za pomocą kwiatków?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak poradzić sobie z chorobą lokomocyjną?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak ograniczyć nudności w ciąży?
Dodany: 2008-01-07 20:13:34

Mniej więcej połowa przyszłych mam doświadcza nudności. Większość kobiet przestaje je odczuwać po 3 miesiącu ciąży, u bardzo niewielu mam utrzymują się dłużej. Zmęczenie fizyczne i psychiczne nasila mdłości.

Jak ograniczyć te nieprzyjemne dolegliwości?
Oto kilka rad, które może właśnie dla Ciebie okażą się korzystne.

• Staraj się w miarę możliwości dużo odpoczywać, prowadź spokojny tryb życia, słuchaj uspokajającej muzyki.

• Unikaj mocnych i drażniących zapachów.

• Możliwie dużo czasu spędzaj na świeżym powietrzu np. spacerując.

• Unikaj tłustych, ciężkich potraw.

• Nie jadaj gorących posiłków tylko ciepłe.

• Stosuj dietę bogata w węglowodany (ryż, ziemniaki, pieczywo) i witaminę B6 (banany, kiełki pszenicy, płatki zbożowe).

• Jadaj często (najlepiej, co 2-3 godziny) małe porcje, zanim poczujesz głód. Zajadaj zwłaszcza warzywa i owoce.

• Zanim wstaniesz z łóżka zjedz przygotowaną wieczorem (poprzedniego dnia) przegryzkę np.: banan, herbatnik, sucharek, kilka rodzynek. Ta mała przekąska podniesie poziom cukru we krwi. Poleż jeszcze około 10 minut i dopiero wstań. Niektórym pomaga też szklanka wody niegazowanej, słodzonej herbaty lub pół szklanki ciepłego mleka.

• Wstawaj z łóżka powoli, bez gwałtownych ruchów.

• Pij dużo płynów, zwłaszcza, gdy tracisz je z powodu wymiotów. Jeśli płyny wywołują u ciebie nudności, jedz soczyste owoce.

• Pij herbatkę imbirową z dodatkiem miodu. Zapach imbiru koi dolegliwości – można, więc po prostu wąchać korzeń imbiru.

• Stosuj głębokie oddechy przeponą.

• Po posiłku posiedź chwilę prosto (nie kładź się).

• Jogurt, kawałek chleba, mała kanapka lub szklanka mleka czy soku spożyte przed pójściem do łóżka pomogą zredukować nudności rano.

• W ciągu dnia podjadaj migdały – zapobiegają przykremu uczuciu, że jest Ci niedobrze.

O pojawieniu się, stopniu nasilenia i częstości powtarzania się nudności i wymiotów zawsze informuj swojego lekarza, może on też przypisać Ci środki przeciwwymiotne lub zalecić inną formę kuracji.


Temat obejrzany 13884 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl