Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
\- ZDROWIE
\- Sposoby na choroby
\- Medycyna niekonwencjonalna
\- Zdrowy tryb życia
\- Inne
\- URODA
\- DZIECKO
\- MIŁOŚĆ
\- SEKS
\- ODZIEŻ
\- OBYCZAJE I TRADYCJE
\- SAVOIR-VIVRE
\- INNE
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie zasnąć za kierownicą?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak obchodzić katarzynki?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak poradzić sobie z nadwrażliwymi zębami?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak obliczyć koszt energii zużytej przez różne urządzenia?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zaoszczędzić na prądzie?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak się rano rozbudzić bez konieczności picia kawy?
Dodany: 2013-11-13 05:41:48

 Jak się rano rozbudzić bez konieczności picia kawy? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak się rano rozbudzić bez konieczności picia kawy? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Poranne wstawanie na pewno nie należy do najciekawszych rzeczy jakie musimy wykonać każdego dnia. A jeśli dodatkowo za oknem panują egipskie ciemności i typowo jesienna pogoda, to już zupełnie nie mamy ochoty na jakiekolwiek działanie. Najchętniej zostalibyśmy w łóżku do samego obiadu, ale co zrobić, gdy musimy zaraz wyjść do pracy lub szkoły i potrzebujemy „energetycznego kopa”? Wtedy przeważnie sięgamy po kawę, i jeżeli nie mamy ku temu żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, to jest to bardzo dobry sposób na szybkie rozbudzenie, jednakże nadmiar kawy może doprowadzić do problemów z ciśnieniem krwi, przyczynić się do osteoporozy, negatywnie wpływać na stan żołądka i jelit (szczególnie pita na czczo) oraz wiele innych. A więc może warto czasem zastąpić ją czymś równie dobrze rozbudzającym?

Zielona herbata
Zielona herbata to zdrowszy odpowiednik kawy. W przeciwieństwie do niej nie wypłukuje z organizmu wapnia i nie zmniejsza wchłaniania magnezu – bardzo ważnych dla każdego człowieka pierwiastków, a przy tym świetnie rozbudza, zmniejsza ryzyko chorób serca, pomaga pozbyć się toksyn z organizmu, zapobiega otyłości i zawiera w sobie wiele antyoksydantów pozwalających zachować skórze młody i zdrowy wygląd. Trzeba tylko odpowiednio ją zaparzyć, czyli: łyżeczkę herbaty zalewamy w szklance wodą o temperaturze 70-90 stopni Celsjusza i parzymy przez około 2-3 minuty. Jedna porcja liści może wystarczyć nawet na trzykrotne zaparzanie.

Lemoniada
Sama woda raczej nas nie rozbudzi, no chyba, że bardzo zimna, ale jeżeli dorzucimy do niej kilka dodatkowych składników, to efekt może być zdumiewający. Wystarczy zrobić z niej lemoniadę i wypić szklankę z rana. Tylko trzeba wcześniej zjeść chociażby niewielkie śniadanie, gdyż chłodne płyny pite na pusty żołądek mogą działać przeczyszczająco na niektóre osoby. Najlepiej taki napój przygotować dzień wcześniej i wstawić do lodówki na najwyższą półkę. Odpowiedni przepis znajdziesz tutaj, ale warto do niego jeszcze dodać trochę świeżo startego imbiru, który polepsza krążenie krwi, przez co rozgrzewa cały organizm i pobudza mózg do pracy. Z kolei cytryna doskonale nas orzeźwi, a cukier zawarty w miodzie szybko doda energii.

Oczywiście miodem i cytryną możemy także doprawiać zwykłą herbatę czy też inne napoje, ale należy pamiętać, żeby nie dodawać ich do wrzątku, gdyż tracą wtedy swoje właściwości, a ponadto cytryna może zacząć wydzielać szkodliwy kadm.

Yerba mate
Kolejnym zamiennikiem kawy niech będzie Yerba mate – czyli wysuszone liście krzewu rosnącego głównie w Ameryce Południowej. W przeciwieństwie do kawy działa długotrwale. Oznacza to, iż po kawie dostajemy tylko chwilowej chęci do pracy, a potem znowu zaczynamy odczuwać senność, podczas gdy po yerba mate stan pobudzenia utrzymuje się przez dłuższy czas. Ponadto działa odchudzająco, obniża cholesterol, poprawia ogólną odporność, zwiększa koncentrację, koi nerwy oraz jest dobrym źródłem antyoksydantów. Jednakże trzeba z nią uważać, ponieważ pita w nadmiarze lub łączona z innymi używkami może wpływać na powstawanie niektórych nowotworów. Wiele jest sposobów jej przyrządzania i każdy ma swój ulubiony, ale początkujący smakosz być może zechce skorzystać z tej porady dotyczącej przygotowywania yerba mate.

Guarana
Guarana to kolejne zioło, które możemy popijać w celu rozbudzenia organizmu. Zawiera zdecydowanie więcej kofeiny niż kawa i inne specyfiki, a przy tym jej działanie utrzymuje się przez około 6 godzin. Ponadto zawiera sporo antyoksydantów, ma właściwości bakteriobójcze, pomaga w stanach nerwowych i depresyjnych oraz pozytywnie wpływa na mózg i serce. Możemy ją także stosować w postaci tabletek i proszków, które dostaniemy w każdej aptece.

Energetyki
W sklepach możemy także dostać różnego rodzaju napoje energetyzujące, jednakże nie polecamy ich na poranny „rozruch”, gdyż zawierają w sobie ogromne ilości cukru, które powodują nagłe skoki insuliny we krwi, jak również mogą uzależniać, a nasze ciało może się na nie uodparniać, co oznacza mniej więcej tyle, że pijąc je regularnie będziemy potrzebowali coraz większej dawki, aby poczuć ich działanie, a to w łatwy sposób prowadzi do przedawkowania i towarzyszących jemu zagrożeń – problemami ze snem, kłopotami z sercem, depresjami, niedoborem niektórych witamin oraz pierwiastków i innymi. Dlatego lepiej nie przyzwyczajać się do ich codziennego stosowania podczas (lub zamiast) śniadania i sięgać po nie tylko czasami. Zamiast nich użyjmy zwykłego kakao, które wzmaga produkcję endorfin, pozytywnie nastawiając nas do życia, albo preparatów opartych na korzeniu żeń-szenia, który także dobrze pobudza, choć nie od razu.

Śniadanie
Samo picie napojów pobudzających nic nam nie da, jeśli nie będziemy mieli sił na normalne funkcjonowanie. Dlatego tak ważne jest, aby każdego dnia zjeść porządne śniadanie. Oczywiście „porządne” to nie znaczy, żeby zaraz się opychać kilogramami smażonego boczku, kilkoma pętkami kiełbasy albo jajecznicą z kilkunastu jajek, bo takie obżarstwo na pewno na dobre nam nie wyjdzie i staniemy się jeszcze bardziej senni. Bardziej chodzi o to, by było ono urozmaicone i dostarczało takich składników jak: białka, węglowodany (cukry proste są szybko spalane, więc dodają tylko chwilowego zastrzyku energii; lepiej skorzystaj z węglowodanów złożonych), witaminy, minerały, błonnik oraz w mniejszym stopniu tłuszcze. Unikamy jedzenia ciężkostrawnego na rzecz tego zdrowszego – pieczywo pełnoziarniste, kasze, musli, chuda wędlina, jajka, produkty mleczne, owoce i warzywa, orzechy.

Gimnastyka
Poranny trening, to także świetny sposób na rozbudzenie. Choć łóżeczko wydaje się takie wygodne i nachodzą nas myśli, aby czas przeznaczony na gimnastykę przeznaczyć na jeszcze chwilkę drzemki, to nie róbmy tego. Wystarczy przez kilka dni pod rząd zmusić się do porannego rozruchu, a potem sam zobaczysz, że Twój organizm będzie się tego domagał i będzie Ci o wiele łatwiej przystąpić do ćwiczeń. Taki trening świetnie poprawia krążenie i dodaje naturalnego „kopa”. Będziemy się po nim czuli rześko i nabierzemy chęci do życia, a to świetny start w kolejny dzień pełen obowiązków. I wcale nie trzeba wyruszać na kilkukilometrowe przebieżki po lesie, bo pomocne okaże się zwykłe rozciąganie wszystkich mięśni, zrobienie kilku przysiadów, skłonów i brzuszków, co zajmie nam nie więcej niż kwadrans. Niby tylko 15 minut, a nie dość, że nabierzemy nowych sił, to jeszcze poprawimy ogólną kondycję organizmu i być może zrzucimy trochę sadełka!

Prysznic
Ostatnią formą rozbudzania jest wskoczenie pod prysznic, najlepiej z zimną lub chłodną wodą. Taka woda doskonale pobudza krążenie, hartuje i w mig przegania wszelkie objawy zmęczenia. Dlatego warto się przemóc i spróbować chociażby raz wykąpać się w lekko chłodnej wodzie, a najwyżej później obniżać temperaturę cieku, aż zejdziemy przynajmniej do 18 stopni Celsjusza. Prysznicem należy obmywać się stopniowo od stóp do głowy, masując drugą ręką myte części ciała, a całość powinna trwać nie dłużej niż 5 minut. Natomiast bardziej ciepłolubne osoby niech przynajmniej obmyją sobie twarz i szyję chłodniejszą wodą – to także rozbudzi, choć nieco słabiej niż prysznic.

Temat obejrzany 11123 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl