Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
\- ZDROWIE
\- Sposoby na choroby
\- Medycyna niekonwencjonalna
\- Zdrowy tryb życia
\- Inne
\- URODA
\- DZIECKO
\- MIŁOŚĆ
\- SEKS
\- ODZIEŻ
\- OBYCZAJE I TRADYCJE
\- SAVOIR-VIVRE
\- INNE
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak uprawiać czosnek?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić syrop z owoców czarnego bzu?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie przytyć w Wielkanoc?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak pozyskać sok brzozowy?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak przygotować trawnik do nowego sezonu?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie podjadać wieczorem?
Dodany: 2014-12-08 08:05:10

 Jak nie podjadać wieczorem? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak nie podjadać wieczorem? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Zbliża się wieczór, a Ty znów odczuwasz to dziwne uczucie, które nakazuje Ci coś zjeść. Myślisz, że już za późno na kolacje, więc bierzesz niewinnego cukierka – jeden nie zrobi różnicy. Ale na nim się nie kończy, bo zaraz znowu idziesz do kuchni. Tym razem sięgasz po batona, bo ma więcej kalorii i nim na pewno się najesz. Nic bardziej mylnego! Po chwili znowu pojawia się ssanie. Dochodzisz do wniosku, że nic nie wskórasz, więc ostatecznie robisz sobie kanapki. Może wreszcie poczujesz się najedzona, ale jednocześnie sumienie będzie Cię gryzło, tak jak Ty wcześniej batonik. W końcu obiecałaś sobie dbać o linię i znowu nie dotrzymałaś przyrzeczenia. Ten fakt zdecydowanie nie poprawi Ci nastroju, a wiadomo, że kiedy człowiek smutny, to ciągnie go do słodkiego i spirala podjadania tylko się nakręca. Jak tego uniknąć? Jak przestać podjadać wieczorami? Zobaczmy, co możemy zrobić w tym celu.

Ogranicz kupowanie łakoci i przekąsek
Bardzo ważne jest, by nie dawać sobie okazji do zjedzenia tak zwanego „śmieciowego” jedzenia. Oczywiście raz na jakiś czas jeden batonik Ci nie zaszkodzi, ale nie rób sobie zapasów żadnych słodkości i przekąsek. Kiedy w Twojej szafce znajdzie się pełno łakoci, ciężko Ci będzie ich sobie odmówić i częściej będziesz nimi „zaspokajać głód”. Tego należy unikać. Podobnie sprawa wygląda z lodówką wypełnioną po brzegi jedzeniem (np. po świętach lub prywatce). Najlepiej zamrozić większą część potraw lub zapakować je do domu gościom. Dzięki temu nie będziesz mogła usprawiedliwiać faktu swojego podjadania obawą o zepsucie się żywności. Pamiętaj, że jedzenie, które można szybko odgrzać, kusi i zachęca do częstszego spożywania.

Staraj się jeść o stałych porach
Jedząc o tych samych porach zmniejszysz swoje łaknienie pomiędzy posiłkami. Co prawda trudno spełnić ten warunek, jeżeli pracuje się w trybie kilku zmianowym, lecz w takim przypadku warto pilnować, by poszczególne posiłki były w regularnych odstępach czasowych (co około 3-4 godziny). Zaleca się, aby ostatnie danie zjeść nie później niż 4 godziny przed snem, gdyż w ten sposób zostanie ono całkowicie strawione i nie odłoży się pod skórą w postaci niechcianego tłuszczu. Potrawy lekkostrawne można zjeść na 3 godziny przed snem.

Zjedz odpowiednią kolację
Na ostatni posiłek wybieramy produkty pozwalające na długo zaspokoić głód, czyli bogate w węglowodany złożone. Do takich należą: pieczywo pełnoziarniste, owsianka, kasze, rośliny strączkowe, kukurydza, makaron, ziemniaki. Węglowodany złożone długo się spalają, dlatego też będą Cię sycić aż do samej nocy. Natomiast unikaj węglowodanów prostych (m.in. cukier, łakocie, owoce), gdyż te ulegają rozkładowi niezwykle szybko i nim zaśniesz ponownie poczujesz ssanie w żołądku. Jeżeli już koniecznie musisz coś przegryźć, to wybierz warzywa, bo te są niskokaloryczne i bogate w błonnik regulujący pracę jelit, a następnym razem zjedz porządną kolację.

Zajmij się czymś
Podjadanie, to często wynik znudzenia. Na dworze szybko robi się ciemno, jest zimno i ponuro, co sprawia, że nie chce nam się nigdzie ruszać. Siedzimy wtedy w domu i z nudów zaczynamy rozmyślać o jedzeniu. A gdy już o nim pomyślimy, to ciężko nam sobie go odmówić. Dlatego warto, na te długie wieczory, znaleźć sobie jakieś hobby, pospacerować po rześkim powietrzu, wybrać się do kina, spotkać z przyjaciółmi lub poczytać w domu wciągającą książkę. Zajmiesz wtedy czymś myśli i nawet nie przyjdzie Ci do głowy, że możesz być głodna. Staraj się unikać czytania książek o jedzeniu i oglądania programów kulinarnych, bo to może w Tobie obudzić ochotę na zaglądnięcie do lodówki. Często pomocne bywa żucie gumy – pomaga oszukać fałszywy głód wynikający ze znudzenia. Co prawda guma może pobudzać trawienie, ale jeżeli zjadłaś porządną kolację i tylko wmawiasz sobie chęć zjedzenia czegoś jeszcze, to guma nie zrobi większej różnicy, za to pozwoli zwyciężyć łaknienie.

Niektórym pomaga także zwykłe szorowanie zębów! Być może wpływ na to ma świadomość, że po ostatnim umyciu zębów nie powinno się już nic jeść, by nie narażać szkliwa na całonocne działanie bakterii z jedzenia, ale i samo odświeżenie oddechu pozwala zapomnieć o głodzie.

Co by nie mówić, to najważniejsze jest samozaparcie. Powyższe rady mogą tylko pomóc w walce z wieczornym podjadaniem. Powodzenia!

Temat obejrzany 1395 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl