Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
\- ZDROWIE
\- Sposoby na choroby
\- Medycyna niekonwencjonalna
\- Zdrowy tryb życia
\- Inne
\- URODA
\- DZIECKO
\- MIŁOŚĆ
\- SEKS
\- ODZIEŻ
\- OBYCZAJE I TRADYCJE
\- SAVOIR-VIVRE
\- INNE
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak ustrzec psa przed kleszczami?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak hodować algi morskie?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wybrać odpowiedni rodzaj miodu?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak ochronić się przed kleszczami?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wzmocnić swoją odporność?
Dodany: 2014-09-19 07:08:44

 Jak wzmocnić swoją odporność? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak wzmocnić swoją odporność? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Zbliża się jesień, a wraz z nią sezon na choroby górnych dróg oddechowych. Pogoda się psuje, dni są coraz krótsze i najchętniej to byśmy tylko wskoczyli pod ciepły kocyk w pobliżu kaloryfera i całe wieczory spędzili nad ciekawą książką lub przed telewizorem. Niestety w ten sposób osłabimy odporność naszego organizmu, przez co ciągle będą nas męczyły różne katary i bóle gardła. A przecież tego chcielibyśmy uniknąć. Co w takim razie robić, a czego nie, by wzmocnić swoją odporność?

Zmień nawyki żywieniowe


Zacznijmy od zmiany swojej diety. Warto wzbogacić ją w owoce i warzywa, które zawierają wiele witamin oraz minerałów, tak potrzebnych do sprawnego funkcjonowania całego organizmu. Powinniśmy sięgać po nie 2-3 razy dziennie. Co prawda pod koniec roku świeże warzywa i owoce bywają dość drogie, ale zawsze możemy skorzystać z mrożonek, soków i innych przetworów – będą niemal tak samo smaczne i odżywcze. Szczególnie pożądane są: kiszona kapusta i ogórki, czosnek, cebula, kiełki, czerwona papryka oraz orzechy, gdyż świetnie działają na nasz układ odpornościowy i dlatego warto zwiększyć ich spożycie. Ważne jest, aby dieta była urozmaicona, czyli raz jemy jabłko, raz banana, raz marchewkę, a raz pomidora. Dzięki temu będziemy pewni, że dostarczymy organizmowi wszystkie mikro i makroelementy, bo przecież nie każdy owoc czy też warzywo mają w sobie te same witaminy.

Oprócz owoców i warzyw wzbogacamy dietę o ryby morskie (bogate w cynk, selen i kwasy omega -3 – bardzo pozytywnie wpływające na naszą odporność), kasze, pełnoziarniste pieczywo, jaja oraz nabiał (kefir, zsiadłe mleko, jogurty). Natomiast cukier lepiej zastąpić miodem. Pamiętamy przy tym, żeby przynajmniej raz dziennie spożyć ciepły posiłek i starać się jeść zawsze o tej samej porze, bo to wpływa korzystnie na organizm i pozwala nam zredukować napięcia wywołane stresem.

Unikaj stresu i spotykaj się z przyjaciółmi


A skoro już o stresie była mowa, to dodajmy, że należy go unikać, bo stres i nerwy maja bardzo destrukcyjny wpływ na naszą odporność. – Tak, tak, łatwo mówić, ale trudniej wykonać. Zgoda, lecz wystarczy każdego dnia znaleźć chwilę dla siebie, kiedy będziemy mogli oddać się swojej pasji, obejrzeć śmieszny film, spotkać się z przyjacielem, zrelaksować lub spędzić ją w inny przyjemny sposób. Dzięki temu wszelkie napięcia odejdą precz, a my będziemy zdrowsi. Warto tu również wspomnieć, że spotkania ze znajomymi to świetny sposób nie tylko na odstresowanie, ale również okazja do wzmocnienia własnej odporności. Dlaczego? Ano dlatego, iż częste spotkania z innymi osobami zapoznają nas z nowymi drobnoustrojami, jednakże zazwyczaj jest ich tak niewiele, że nasz organizm łatwo je niszczy, a wytworzone przeciwciała jeszcze przez jakiś czas krążą po żyłach i wyłapują kolejne bakterie. To tak jakbyśmy w ten sposób sami robili sobie niby szczepionkę. Gdy siedzimy cały czas w domu wytwarzanie przeciwciał jest ograniczone do minimum, ponieważ niewiele jest bodźców inicjujących ich powstawanie i dlatego późniejsze wyjście między ludzi może się dla nas łatwo skończyć zachorowaniem – wystawiamy tylko lekko uzbrojony organizm na całe szwadrony różnych drobnoustrojów.

Wysypiaj się


Nie od dziś wiadomo, że dobry sen to podstawa. Podczas niego organizm się regeneruje, a my zapominamy o problemach, nerwowych sytuacjach i nabieramy siły na kolejny dzień. Dlatego powinniśmy spać przynajmniej siedem godzin dziennie. Niedosypianie nie pozwali nam na pełną regenerację i być może od razu tego nie odczujemy, ale w późniejszym czasie odbije się to na naszym zdrowiu.

Zrezygnuj z używek


Palenie papierosów i picie alkoholu bardzo wyniszcza organizm i upośledza układ immunologiczny, dzięki czemu wszelkie choróbska mają otwartą furtkę do naszego ciała, z której zapewne chętnie skorzystają. Dobrze byłoby również nieco ograniczyć spożycie kawy, która wypłukuje z organizmu magnez – pierwiastek bardzo korzystnie wpływający na układ odpornościowy. Oczywiście jego niedobór zawsze można uzupełnić jedząc gorzką czekoladę, kakao, orzechy, kaszę gryczaną, morskie ryby lub suplementy diety.

Hartuj się


Po części o hartowaniu zostało już wspomniane, gdy mówiliśmy o spotkaniach z przyjaciółmi, jednakże hartować organizm można, a nawet należy, również w inny sposób. Bardzo dobrze w tej kwestii sprawdza się branie prysznica z ciepłą i zimną wodą naprzemiennie. Temperaturę strumienia powinniśmy stopniowo zmieniać dosłownie co kilka sekund i nie powinna ona być zbyt niska ani zbyt wysoka, a taka, by czuć się w miarę komfortowo. Wystarczy ze trzy razy oblać się ciepłą i tyleż samo chłodną wodą, aby pobudzić swój organizm. Taki zabieg możemy przeprowadzać po każdej kąpieli lub każdym natrysku, pamiętając by zaczynać go od stóp, a kończyć zawsze ciepłym strumieniem.

W podobny sposób podziała na nas sauna, do której warto się wybrać raz w tygodniu, jeśli nie ma co do tego przeciwwskazań. A także zwykłe, codzienne spacery na świeżym powietrzu, nawet jeśli na zewnątrz jest dosyć mroźno. Takie zmiany temperatury otoczenia świetnie hartują organizm i uodporniają go na jesienne choroby.

Ruszaj się


Spacerowanie hartuje ciało, ale jednocześnie je dotlenia i pobudza układ immunologiczny. Dlatego dobrze byłoby codziennie przez pół godziny pochodzić po miejskim parku lub okolicznych lasach. Poza tym warto uprawiać jakiekolwiek sporty. Oczywiście najlepiej te na świeżym powietrzu (rower, biegi, narty itp.), ale jeżeli pogoda nie dopisuje, to przecież zawsze można wybrać się popływać na basen, zabrać ukochaną osobę na tańce lub w samotności poćwiczyć w domowym zaciszu. Ruch sprawia, że układ odpornościowy zostaje pobudzony, dzięki czemu łatwiej mu walczyć z wszelkimi intruzami. Ważne jest by ruszać się regularnie i z umiarem, gdyż przetrenowanie ma na nas wpływ wręcz odwrotny i zamiast podnosić naszą odporność to ją obniża, ponieważ wtedy w organizmie zaczynają się wydzielać hormony stresu.

Wietrz mieszkanie


Jeżeli spędzasz większość czasu w domu lub zamkniętym biurze, zadbaj o to, by przynajmniej raz dziennie przewietrzyć dane pomieszczenie. Otworzenie okna na oścież przez kwadrans pozwoli wywiać z wnętrza kurz, roztocza i inne drobnoustroje. Taka zmiana powietrze sprawi, że od razu poczujesz się lepiej i chętniej powrócisz do swojej pracy. Ponadto unikaj siedzenia w pobliżu włączonych grzejników, gdyż te bardzo wysuszają powietrze, a z kolei wdychając takie suche powietrze wysuszamy własne śluzówki, co może skończyć się suchym kaszlem lub katarem.

Zaszczep się


A jeżeli często chorujesz lub na co dzień przebywasz w miejscach obleganych przez duże grupy ludzi, powinieneś się zaszczepić przeciwko grypie. Szczepionkę można nabyć w aptece za około 30-40 złotych, a zastrzyk wykonać w miejscowych przychodniach.

Temat obejrzany 1121 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl