Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
\- ZDROWIE
\- Sposoby na choroby
\- Medycyna niekonwencjonalna
\- Zdrowy tryb życia
\- Inne
\- URODA
\- DZIECKO
\- MIŁOŚĆ
\- SEKS
\- ODZIEŻ
\- OBYCZAJE I TRADYCJE
\- SAVOIR-VIVRE
\- INNE
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić karmnik dla ptaków z kokosa?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak i kto powinien odśnieżać chodnik wokół posesji?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie podjadać wieczorem?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak uprawiać czosnek?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić syrop z owoców czarnego bzu?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie przytyć zimą?
Dodany: 2013-12-25 07:28:20

Koniec grudnia to okres kiedy najłatwiej przybieramy na wadze. Dlaczego? Powodów jest kilka: bo na święta przygotowujemy masę frykasów, które później przez tydzień z ochotą w siebie wpychamy, bo mamy wolne od pracy i od szkoły, a ponieważ na dworze jest zimno, to najwięcej czasu spędzamy przed telewizorem, bo dni są krótkie i ponure, a humor próbujemy poprawić sobie słodyczami, bo wieczory są długie i z nudów zaczynamy sprawdzać co ciekawego można by jeszcze wyciągnąć z lodówki. Zazwyczaj wydaje nam się, że możemy sobie pofolgować i przez te dwa tygodnie odpuścić dietę, bo później postaramy się zrzucić nadprogramowe kilogramy, ale po świętach trzeba wrócić do pracy i okazuje się, że nie mamy na to czasu, siłownia jest za daleko, karnet na basen kosztuje za dużo, a na bieganie po parku jest za zimno i w ogóle najchętniej to byśmy zjedli jeszcze trochę ryby po grecku albo pierogów z kapustą. A dodatkowe kilogramy zostają z nami.

Aby nie mieć więcej takiego problemu powinniśmy zastosować się do kilku poniższych rad.

1. Więcej ruchu
Ruch to podstawa, jednak jak tu się ruszać, gdy bebech pełen jest barszczu i krokietów? A kto mówi, że musimy biegać po posiłku? Zapewne z rana nasz żołądek jest prawie pusty, a więc przed obiadem warto zrobić poranną gimnastykę albo wyjść chociażby na zwykły spacer. Godzinka chodzenia po świeżym powietrzu, a może nawet lepienia bałwana i rzucania się śnieżkami z dziećmi, pozwoli nam spalić trochę kalorii, a co ważniejsze przez ten czas nie będziemy mieli dostępu do lodówki, więc unikniemy podjadania między posiłkami.

Ponieważ trudno zmusić się samemu do ćwiczeń, idealnie byłoby umawiać się na nie ze swoimi znajomymi. Wspólne bieganie, wypad na basen czy inne formy aktywności dają o wiele więcej radości, a ponadto nawet kiedy nic nam się nie będzie chciało, to i tak koledzy nie pozwolą nam zostać w domu, skoro wszystko zostało już wcześniej ustalone.

Dla osób nie chcących opuszczać swojego cieplutkiego domu ciekawą opcją na zwiększenie swojej aktywności ruchowej będą wszelkie gry interaktywne (sportowe, taneczne), w których do sterowania używa się całego ciała, tak jakbyśmy rzeczywiście grali w tenisa czy też biegali przez płotki. Takie gry możemy sami ściągnąć z Internetu albo kupić w większości sklepów. Do grania w nie będziemy także potrzebować, w zależności od rodzaju gry, zwykłej kamery rejestrującej nasze ruchy, czujnika ruchu (np. kinect) lub specjalnej maty rozkładanej na podłodze (np. mapa taneczna). Są one dostępne zarówno na konsole, na komputery, jak i nawet na telewizory (np. mata taneczna z wgranymi piosenkami podłączana bezpośrednio pod TV). Nie kosztują wiele, na pewno mniej niż stacjonarne rowery albo bieżnie, a przy tym dają sporo radości, zwłaszcza, gdy gramy w nie z rodziną i znajomymi. No i przede wszystkim dzięki nim łatwo zrzucimy zbędne kilogramy i nie będziemy mieli czasu na myślenie o głodzie.

2. Nie podjadaj
Najgorszą rzeczą oprócz braku ruchu jest podjadanie między posiłkami. Jesienią i zimą, gdy dni są krótkie i chłodne więcej czasu spędzamy w domu, a przez to znacznie częściej sięgamy po różne „zapychacze”. Najczęściej są to jakieś deserki przepełnione cukrem, kawałki ciasta, batoniki, paluszki, chipsy i tym podobne. Wszystkie one mają bardzo mało wartościowych składników za to w znaczny sposób ułatwiają nam przybieranie na wadze. Najlepiej byłoby zupełnie z nich zrezygnować i zjadać tylko 3 główne plus 2 dodatkowe posiłki dziennie, jednak jeśli już musisz coś przekąsić, to niech to będzie jakiś owoc, warzywo, orzechy albo pestki dyni, gdyż te dostarczą naszemu organizmowi wiele potrzebnych nam witamin i minerałów. Jednakże uwaga, aby nie jeść ich zbyt dużo, bo orzechy i pestki dyni są wysokokaloryczne, a suszone owoce i warzywa zawierają sporo cukrów. Oczywiście raz na jakiś czas możemy sobie pozwolić na kawałek czekolady. Najlepsza będzie ta o jak największej ilości kakao, które pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie, a do tego zawiera duże ilości magnezu, chromu, manganu, cynku, wapnia, żelaza i przeciwutleniaczy chroniących nas przed wirusami.

3. Jedz mniej
Nasze posiłki powinny być syte, a więc bogate w białka (chude mięso, jaja, ser, fasola, soja), błonnik (chleb razowy, kasze, otręby, suszone owoce) i nieprzetworzone węglowodany (pieczywo i makaron pełnoziarnisty, nabiał, ryż brązowy, owoce, warzywa). Jednak nie należy się nimi przejadać. Unikamy produktów, po których dalej jesteśmy głodni np. zrobionych z białej mąki. Najlepiej jeść z małych talerzyków, gdyż w ten sposób porcja jedzenia będzie nam się wydawać większa i nasz organizm szybciej da nam znać, że już więcej paliwa nie potrzebuje. Ponadto staramy się jeść wolniej, co pozwoli nam dłużej cieszyć się smacznym jedzonkiem i zmniejszy uczycie głodu.

Dobrym pomysłem jest także częstsze spożywanie zup. Nie dość, że są zdrowe, to jeszcze świetnie rozgrzewają, co ma duże znaczenie w okresie jesienno-zimowym.

4. Jedz o stałych porach
Spożywanie posiłków codziennie o tych samych porach przyzwyczaja organizm do stałych dostaw kalorii, co zmniejsza chęć na podjadanie w ciągu dnia i poprawia przemianę materii. Ważne jest również, aby nic już nie jeść na 4 godziny przed położeniem się do łóżka.

5. Używaj przypraw
Wszystkie potrawy warto przyprawiać ziołami poprawiającymi trawienie. Do takich należą: kminek, curry, kardamon, majeranek, cebula, czosnek, cynamon, koper, bazylia, oregano, estragon, imbir, rozmaryn, tymianek, pieprz. Natomiast zamiast zwykłego octu lepiej użyć octu jabłkowego, który dodatkowo pomaga w spalaniu tłuszczu.

6. Zajmij się czymś
Origami, rozwiązywanie krzyżówek, majsterkowanie, sprzątanie itp. to o wiele lepsze zajęcia niż oglądanie telewizji czy też buszowanie po sieci, podczas których z nudów zaczynamy podjadać. Kiedy nasz mózg i ręce będą miały co robić, to nawet nie będziemy mieli czasu na myślenie o jedzeniu.

7. Jedz zdrowo
Do każdego posiłku staraj się dodać jakieś warzywo lub owoc. Dzięki temu dostarczysz organizmowi witamin oraz błonnika, potrzebnych dla zdrowia i dobrego trawienia. Szczególnie ważne są witaminy B (kompleks), C i D. Ta pierwsza wpływa na nasz dobry nastrój, a wiadomo, że człowiek szczęśliwy nie myśli o ciągłym jedzeniu, a ponadto bierze udział w metabolizmie tłuszczów, cukrów i białek, znajdziemy ją w mięsie, podrobach, rybie, kaszach, jajkach, orzechach, mleku. Witamina C pomaga ochronić się przed grypą i przeziębieniem – chorobami typowo zimowymi, jej źródła to: papryka, kapusta, kalafior, cytrusy. Z kolei witamina D pomaga utrzymać kości i zęby w dobrej formie, jak również stabilizuje poziom cukru we krwi. Nasz organizm sam potrafi ją wytworzyć, ale potrzebuje do tego promieni słonecznych, a ponieważ w zimie słońca doświadczamy bardzo mało, dlatego tak ważne jest, aby dostarczyć tę witaminę z innych źródeł. Na przykład z: tłustych ryb, jaj, mleka.

Trzeba także zwracać uwagę na to, co się pije. Idealnie byłoby odstawić wszystkie słodzone napoje, zwłaszcza te gazowane, na rzecz zwykłej wody. W ten sposób nadmiar pustych kalorii nie odłoży się na naszych udach, a i stan naszych zębów znacznie się poprawi, gdy nie będziemy zalewać ich litrami rozpuszczonego cukru. Jeżeli nie lubisz pić samej wody, to skorzystaj z ziołowych herbat, słodzonych mniejszą ilością cukru lub słodzikami.

Temat obejrzany 1574 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl