Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
\- OSOBOWE
\- CIĘŻAROWE I DOSTAWCZE
\- JEDNOŚLADY
\- PRZEPISY
\- INNE
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie zasnąć za kierownicą?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak ustawić światła w samochodzie?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak prawidłowo ustawić fotele w samochodzie?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak usunąć zalegający na parkingu pojazd?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zbudować wiatę samochodową?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak jeździć samochodem w trudnym terenie?
Dodany: 2008-05-01 20:22:04

 Jak jeździć samochodem w trudnym terenie?
 - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak jeździć samochodem w trudnym terenie?
 - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Umiejętności jazdy w terenie choć nie są na co dzień wykorzystywane, to mogą się przydać każdemu kierowcy.
Z jazdą samochodem w terenie jest trochę jak z … chodzeniem po drzewach. Im wyżej tym trudniej, no i jeszcze trzeba jakoś zejść!
Wjechać samochodem w trudny teren może każdy, nie każdy tylko potrafi po nim jeździć, a jeszcze mniej osób potrafi z niego samodzielnie wyjechać.
Aby opanować trudną jazdę w terenie trzeba ćwiczyć i doskonalić swoje umiejętności.
Na początek przyda się kilka informacji teoretycznych.

Zasady ogólne:
• w teren nie wybieraj się sam – w razie problemów druga osoba może pomóc wydostać uwięzione auto; odnaleźć się w terenie czy też wezwać pomoc;
• nie przeceniaj swoich umiejętności oraz możliwości swojego samochodu;
• jeżdżąc w terenie pamiętaj by koło kierownicy trzymać mocno, z kciukami zwróconymi na zewnątrz – wyboje mogą wyrwać Ci kierownicę z rąk i połamać lub powybijać kciuki (a kciuki czasem się przydają);
• przed wyjazdem w teren warto się zaopatrzyć w pomocny sprzęt: szpadel, lina itp.
• z samochodu usuń zbędny bagaż, a resztę dobrze przymocuj – tak by nie stanowił on zagrożenia w przypadku dużego przechyłu pojazdu lub wywrotki;
• zapnij pasy bezpieczeństwa (chyba, że przeprawiasz się przez wodę);
• przed wjazdem w teren wyłącz układ ABS; jeśli Twój samochód ma napęd na cztery koła, reduktor, blokadę mechanizmu różnicowego – nie zapomnij z nich korzystać;
• sprawdź prześwit swojego samochodu oraz kąt natarcia i zejścia; producenci pojazdu podają również dopuszczalną głębokość zanurzenia.


Przeszkody
Uważaj na leżące na drodze duże kamienie. Mogą one łatwo uszkodzić najniżej zawieszone elementy samochodu (z reguły są to miska olejowa lub obudowa przedniego/tylnego mostu). Tego typu przeszkody staraj się omijać lub jeśli się nie da najeżdżać na nie kołami jednego z boków pojazdu. Unikaj przejeżdżania przez nie „okrakiem”.

Głębokie rowy lub też leżące konary drzew pokonuj najeżdżając na nie pod dość dużym kątem. Tak by każde z kół pokonywała przeszkodę po kolei. Pozwoli to uniknąć zarycia przodem i tyłem lub zawiśnięcia.


W piasku i błocie
• aby zminimalizować zapadanie się samochodu zmniejsz ciśnienie w kołach (nawet do 1 atmosfery);
• staraj się wjechać w przeszkodę z ustaloną prędkością, a następnie utrzymuj ją; nie zwalniaj i nie przyspieszaj; nie zmieniaj biegów;
• nie zatrzymuj się, gdyż grozi to ugrzęźnięciem;
• jeśli ugrzęzłeś spróbuj ruszyć z drugiego biegu; pomóc może również obracanie koła kierownicy w prawo i w lewo;
• jeśli ugrzęzłeś na dobre spróbuj coś podłożyć pod koła, mogą to być kawałki deski, kamienie lub też dywaniki samochodowe.


Przez wodę
• dobrze zbadaj dno, po którym będziesz się poruszać; ważne informacje to: maksymalna głębokość, twardość dna, brak przeszkód znajdujących się pod wodą; prąd rzeki itp.; aby zebrać te informacje najlepiej jest przeprawić się przez wodę pieszo dokładnie w linii, w której będziemy później jechać;
• sprawdź na jakiej wysokości znajduje się w Twoim samochodzie wlot powietrza by przypadkiem nie zalać go wodą;
• przed wjazdem zgaś światła, wyłącz klimatyzacje, wentylator; otwórz okna na całą szerokość i nie zapinaj pasów bezpieczeństwa (dzięki temu w razie konieczności szybciej wydostaniesz się z auta);
• do wody wjeżdżaj powoli, tak by nie zrobić wysokiej fali;
• jedź powoli, ale płynnie i ze stałą prędkością (równomiernie pchając przed sobą pierwszą falę); nie hamuj i nie przyspieszaj gwałtownie; nie zatrzymuj się w wodzie;
• jeśli zatrzymałeś się to możesz spróbować wyjechać używając rozrusznika;


Podjazdy
• sprawdź czy wjazd na górę jest bezpieczny (czy po drodze nie ma większych dziur, które trzeba by omijać bokiem; czy jest możliwy zjazd ze wzniesienia itp.)
• wzniesienia zawsze pokonuj w linii prostej i równolegle do stoku; nie próbuj wjeżdżać pod skosem gdyż może się to skończyć dachowaniem;
• na wzniesienie wjeżdżaj powoli na jednym biegu;
• jeśli koła zaczną się ślizgać spróbuj odjąć trochę gazu;
• jeśli musisz się zatrzymać (koła się kręcą w miejscu, zadławił się silnik itp.) – jak najszybciej włącz wsteczny bieg, puść sprzęgło i tyłem zjedź ze wzniesienia; nie hamuj i nie próbuj zawracać na stoku!!!;
• przed wjechaniem na szczyt zwolnij by auto nie wyskoczyło w górę;


Zjazdy
• zawsze zjeżdżaj w linii prostej i równolegle do stoku; nie próbuj zjeżdżać pod skosem gdyż może się to skończyć dachowaniem;
• podczas zjazdu nie używaj hamulców; nie zjeżdżaj na luzie; wybierz możliwie najniższy bieg by samochód hamował „silnikiem” i zjeżdżaj nie używając sprzęgła;
• w przypadku uślizgu kół – delikatnie dodaj gazu, by wyrównać tor jazdy (nie wciskaj sprzęgła ani hamulca!!!)

Temat obejrzany 7458 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl