Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
\- OSOBOWE
\- CIĘŻAROWE I DOSTAWCZE
\- JEDNOŚLADY
\- PRZEPISY
\- INNE
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wybrać wentylator?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zmienić oponę w rowerze?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wybrać grzejnik na prąd?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wstrzymać oddech na długi czas?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak załatać dziurawą dętkę w rowerze?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak uszczelnić mikropory w dętce?
Dodany: 2011-11-11 19:02:42

 Jak uszczelnić mikropory w dętce? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak uszczelnić mikropory w dętce? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Diagnoza
Z koła schodzi nam powietrze mimo tego iż opona nie wygląda na w żaden sposób uszkodzoną? Pompowanie jej pomaga, ale tylko na jakiś czas. Czasem jest to parę godzin, a czasem nawet kilkanaście dni. Jednak jak osiągnąć lepsze rezultaty?
Przede wszystkim musimy odnaleźć przyczynę uciekania powietrza. Najprawdopodobniej będzie to wina wentylka lub, o wiele rzadziej, zbyt duża porowatość gumy spowodowana np. zbyt długą jej eksploatacją lub przechowywaniem w złych warunkach. Szczelność zaworu możemy łatwo sprawdzić śliniąc palec i dotykając jego końcówki, jeśli zaczną pojawiać się pęcherzyki to właśnie zlokalizowaliśmy usterkę i przechodzimy do następnego punktu. Jednak, gdy żadne bąbelki nie będą chciały się pojawić to będzie to znaczyło, że winna jest sama dętka i nie spełnia ona już swojej roli zbyt dobrze. W takim wypadku najbezpieczniej będzie kupić nową.
Prowizorycznie możemy ją naprawić wdmuchując do niej za pomocą pompki odrobinę mąki ziemniaczanej. Drobinki takiej mąki powinny od wewnątrz pozatykać mikropory i pozwolić nam przez jakiś czas jeszcze korzystać ze starej opony. Ta porada czasem sprawdza się również przy nieszczelności wentyla kiedy jego kołnierzyk nie jest jeszcze zbyt sfatygowany.

Rada
Nasza usterka to wadliwy wentyl? W takim razie musimy go wymienić.
W rowerach najczęściej stosowane są dwa typy zaworów, czyli potocznie "zawór rowerowy" tutaj opis i "zawór samochodowy" tutaj opis.

Jeśli u siebie mamy zamontowane pierwsze z wymienionych to sprawa jest prosta - wystarczy go odkręcić i nie potrzebujemy do tego żadnych narzędzi (na zdjęciu powyżej widzimy jak taki wentyl wygląda po rozłożeniu na czynniki pierwsze). Jeżeli uszczelki, które zaznaczyłem na zdjęciu są w dobrym stanie to przed wymianą całego zaworu możemy się jeszcze poratować w jeden sposób. Mianowicie, spróbujmy dobrze wyczyścić wentyl, bo mogło się zdarzyć, że np. w jakiejś jego części utknął mały kamyczek i to on jest sprawcą uciekania powietrza. Gdy czyszczenie nie pomoże to będziemy musieli iść do sklepu po nowy wentylek. Koszt nowego nie powinien przekraczać 5zł i będzie na pewno niższy niż kupno całej dętki. Oczywiście jeśli nam szkoda takiej gotówki to możemy przejść się na jakieś złomowisko i tak wykręcić podobny wihajster ze składowiska starych rowerów. A jeśli mamy trochę zdolności manualnych i anielską cierpliwość wtedy sami możemy wymienić uszczelki w zaworku, jednak jest to dosyć czasochłonne i trudne do wykonania.

Gorzej sprawa wygląda z zaworem samochodowym, bo go tak łatwo nie wykręcimy. Potrzebujemy do tego specjalnego kluczyka (widać go na zdjęciu na wikipedii - link powyżej). Sprawdźmy kapturek, czy jak kto woli czapeczkę, wentylka, ponieważ zdarza się że z jednej strony posiada on taki klucz. Jeśli nie mamy odpowiedniego sprzętu i nie opłaca nam się go kupować to wtedy przechodzimy do metod chałupniczych. Najprościej wziąć jakąś małą pęsetę lub dwa płaskie śrubokręty i jak za pomocą szczypiec wykręcamy delikatnie środek wentyla. Dalej sprawa wygląda jak w przypadku zaworu rowerowego tzn. czyszczenie i ewentualna wymiana

Temat obejrzany 5978 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl