Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
\- OSOBOWE
\- CIĘŻAROWE I DOSTAWCZE
\- JEDNOŚLADY
\- PRZEPISY
\- INNE
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak dobrać opony do roweru?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zmienić oponę w rowerze?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak podróżować po Polsce?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak rozmrozić zamek samochodowy?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak kupić używany rower?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak centrować rowerowe i motorowe koła?
Dodany: 2014-05-12 07:10:19

 Jak centrować rowerowe i motorowe koła? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak centrować rowerowe i motorowe koła? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Do centrowania koła w rowerze używa się specjalnych centrownic. Dają one możliwość odpowiedniego ustawienia felgi w każdej płaszczyźnie. Jednakże jeśli takiego urządzenia nie posiadasz, a koło w Twoim rowerze zostawia na piasku szlaczek zamiast prostej linii, to możesz je naprostować nawet przy pomocy zwykłych kombinerek albo klucza francuskiego. Scentrowane koło może ocierać o ramę/szczęki hamulca/nóżkę i w ten sposób spowalniać jazdę lub ścierać gumę opony. Dlatego warto się nim zająć. A robi się to tak:

1. Odwracamy rower do góry kołami.

2. Rozkręcamy koło, tak by się samo kręciło i stopniowo zaciskamy szczęki hamulca. Staramy się zlokalizować miejsce, w którym obręcz będzie o nie ocierać. Da się to usłyszeć i zobaczyć. Gdyby rower posiadał hamulce tarczowe, to do ramy przyklejamy taśmą śrubokręt i przysuwając jego koniec do kręcącego się koła wypatrujemy momentu obcierki.

3. Gdy mamy już ustalone miejsce odkształcenia, to bierzemy się ze jego regulację. Jeżeli obręcz ociera o prawy zacisk hamulca równocześnie oddalając się od lewego, wtedy najbliższą szprychę, znajdującą się po stronie prawej obręczy, luzujemy obracając nypel w lewo. Nypel to taka mała nakrętka, która łączy szprychę z obręczą koła (zaznaczona na zdjęciu). Musimy pamiętać, aby kolejną szprychę umiejscowioną nieco z lewej strony obręczy lekko naciągnąć, obracając nypel w prawo, by zminimalizować naprężenia i nie zrobić z koła owalu. Dokręcanie i luzowanie należy robić delikatnie, to znaczy obracać każdy nypel o ćwierć obrotu, ponownie zakręcać kołem i sprawdzać dalsze odchylenia. Czynność powtarzamy aż do całkowitego wycentrowania koła. Za pierwszym razem może to trochę potrwać, ale wkrótce nie będzie nam sprawiać żadnego problemu. Do przykręcania możemy się zaopatrzyć w specjalny klucz do nypli. Trzeba tylko wcześniej zmierzyć suwmiarką szerokość nypla, aby kupić odpowiedni klucz. Ich ceny zaczynają się od kilkunastu złotych.

4. Zdarza się, że koło jest krzywo zamontowane na widełkach (łączenie z ramą) lub ma za słabo dokręcone śruby. Wtedy regulacja szprych w niczym nie pomoże. Pierw trzeba całe koło wyrównać na widełkach, dosuwając je do końca wyżłobień i mocno dokręcając. Dopiero wtedy można się zabrać za nyple.

5. Gdyby koło było owalne, to również można je odpowiednio uformować za pomocą nypli. W miejscach wybrzuszeń naciągamy szprychy (zarówno prawe jak i lewe), a w miejscach spłaszczenia luzujemy.

6. Centrowanie będzie zakończone, gdy kręcące się koło, przy stopniowym zaciskaniu hamulca, zatrzyma się bez widocznych i słyszalnych obcierek. Obcierka ma być tylko jedna i ciągła, aż do zatrzymania.

Temat obejrzany 1883 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl