Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
\- OSOBOWE
\- CIĘŻAROWE I DOSTAWCZE
\- JEDNOŚLADY
\- PRZEPISY
\- INNE
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wygląda kalendarz dni wolnych od zajęć szkolnych na rok 2014/2015?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak centrować rowerowe i motorowe koła?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak pozyskać sok brzozowy?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wygląda kalendarz dni wolnych od zajęć szkolnych na rok 2013/2014?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zmienić oponę w rowerze?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak dobrać opony do roweru?
Dodany: 2014-03-27 07:19:22

 Jak dobrać opony do roweru? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak dobrać opony do roweru? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Słonko świeci, ptaszek kwili, może byśmy coś… zwiedzili. Najlepiej na rowerze, bo to i wygodnie, i szybko, i zdrowo. A żeby eskapada była w pełni udana warto byłoby dobrać do jednośladu odpowiednie siodełko oraz opony. O tym pierwszym wszyscy wiedzą, w końcu dobre siodełko ma ogromny wpływ na komfort jazdy, ale większość osób zapomina o dopasowaniu opon do spodziewanej trasy. No i potem trudno im dotrzymać kroku, czy może raczej koła, reszcie rowerzystów, a przy tym szybciej się męczą. Dlatego, by jazda sprawiała nam przyjemność, bierzemy pod uwagę kilka czynników i wybieramy odpowiednie opony. To nie jest wcale trudne!

Oczywiście nikt od razu nie każe nam kupować kilku kompletów ogumienia, ale jeśli zamierzamy wymienić stare lub nadarzy się okazja na dostanie nowych po okazyjnej cenie, to dobrze jest dowiedzieć się jakie będą dla nas najlepsze.

Rozmiar
Najważniejszy jest rozmiar opon, który określony będzie na jej boku. Zazwyczaj jest on wyrażony w calach (np. 28x1,75; 26x2,0). Pierwsza wartość, to średnica opony i ona powinna być dopasowana do obręczy, czyli taka jaką używaliśmy do tej pory. Drugi wymiar, to jej szerokość – szersze opony, powyżej 1,75 cala, świetnie sprawdzają się w terenie (np. drogi piaskowe, nierówny teren, błotniste szlaki), gdyż nie zakopują się w piasku i łatwo odprowadzają wodę oraz błoto, natomiast na drogi asfaltowe o wiele lepiej nadają się ich cieńsze odpowiedniki, które w płaskim terenie nie stawiają takiego oporu, przez co pozwalają nam szybciej jechać. Ponadto szersze opony zalecane są cięższym osobom, gdyż to zmniejsza ryzyko zniszczenia rantu felgi po najechaniu na dziurę lub krawężnik.

Na felgi możemy założyć ogumienie o różnej szerokości, byle zmieściło się ono pomiędzy widełkami i odpowiadało średnicy koła.

Opony na drogi utwardzone (stick)
Szerokość poniżej 1,75 cala. Praktycznie nie mają bieżnika lub jest on tylko delikatnie zaznaczony, przeważnie jako ciągłe rowki wzdłuż całego obwodu. Są idealne na twarde i równe nawierzchnie typu asfalt, beton, tereny miejskie, ponieważ mają z nimi bardzo małą powierzchnię styku, dzięki czemu możemy rozwinąć większe prędkości i przejechać spory dystans bez takiego zmęczenia, jak przy oponach wyczynowych. Na ich niekorzyść możemy powiedzieć, że na mokrym podłożu bardzo łatwo wpadają w poślizg, a także słabo tłumią wszelkie nierówności napotkane na drodze, co przy dłuższej jeździe właśnie po kostropatym terenie może się skończyć bólem pupy oraz nadgarstków.

Opony przejściowe (semi-stick)
Ich bieżnik w środkowej części jest podobny do opon typu stick, czyli płaski, łysy, natomiast na brzegach widoczne są ząbki, klocki. Takie opony są najlepszym zakupem dla osób często poruszających się po drogach twardych, ale lubiących także od czasu do czasu wjechać w bardziej wymagający teren. Boczne ząbki nieco zwiększają przyczepność na sypkich i mokrych drogach, jednakże nie w takim stopniu jak opony terenowe. Najprościej mówiąc – na drogach utwardzonych pojedziemy na nich szybciej niż na terenówkach, ale też nieco wolniej niż na płaskich oponach, z kolei w terenie sprawdzą się lepiej nić ogumienie łyse, lecz gorzej niż typowo wyczynowe.

Opony terenowe
Szerokość powyżej 2 cali. Mają bardzo widoczny, „chropowaty” bieżnik, który idealnie odprowadza spod kół piasek, szuter, błoto, wodę, a nawet śnieg. Bardzo dobrze sprawdzą się na drogach nieutwardzonych i nierównych oraz sprawią, że rower będzie się nas lepiej „słuchał” (przy skrętach, hamowaniu). Niestety na asfalcie będą terkotać i zmniejszą naszą prędkość.

Temat obejrzany 1349 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl