Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
\- OSOBOWE
\- CIĘŻAROWE I DOSTAWCZE
\- JEDNOŚLADY
\- PRZEPISY
\- INNE
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić prostą zabawkę dla psa?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić poidło dla ptaków?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak rozpoznać tonącego?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić solankę?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić karmnik dla ptaków z kokosa?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wybrać samochód dostawczy?
Dodany: 2008-02-20 17:32:58

 Jak wybrać samochód dostawczy? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak wybrać samochód dostawczy? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Chcąc dobrze wybrać dostawczy samochód trzeba dokładnie przemyśleć swój wybór i przyjrzeć się przyszłemu nabytkowi zwracając szczególną uwagę nie na kolor czy też markę, ale przede wszystkim na jego funkcjonalność.

Co wziąć pod uwagę:
• typ i wielkość nadwozia
• ładowność, przestrzeń ładunkowa - jej objętość oraz poszczególne wymiary
• typ silnika
• rodzaj napędu
• aspekt finansowy (cena, serwisowanie, spadek wartości w czasie użytkowania)

Typ i wielkość nadwozia
To podstawowy wybór jakiego musimy dokonać. Zależy on głównie od tego przez kogo auto będzie użytkowane i co nim będziemy przewozić.
Dla kogo:
Pracownicy szeregowi - im dostają się najczęściej auta najniższej klasy (z segmentu A i B) z najuboższym wyposażeniem.
Wybór auta dla pracowników szczebla średniego i wyższego zależy od polityki jaką prowadzi firma. Rynek samochodowy oferuje wiele modeli, które możemy dowolnie konfigurować pod względem wyposażenia. Wybór pojazdu jaki mają użytkować pracownicy wpływa również na ich stosunek do pracy i związanie z pracodawcą. Poza tym samochód to również wizytówka firmy – dlatego czasem, by zatrzymać dobrych pracowników w swojej firmie, warto dać im lepsze „narzędzie pracy”.
Warto pamiętać jednak, że jeśli kupujemy kilka samochodów na raz lub któryś z kolei u jednego dealera mamy możliwość targowania się ze sprzedawcą który może obniżyć cenę lub dorzucić coś z wyposażenia dodatkowego.
Auto dla siebie. Jeśli prowadzisz własny, nieduży interes i chcesz kupić auto dla siebie – to zamiast inwestować w auto z segmentu A lub B może lepiej jest kupić używany, trochę większy i wygodniejszy, który jest również o wiele bardziej uniwersalny (można go używać do przewożenia towaru, jak również do wyjazdów na spotkania biznesowe).

Ilość przewożonych osób i ładunku
Między innymi od tego co zamierzamy przewozić naszym autem zależy typ i wielkość nadwozia. Do wyboru są auta do przewozu: ładunku (1 lub dwóch pasażerów + ładunek), pasażerów i ładunku (przestrzeń ładunkowa ograniczona przez dodatkowe fotele lub ławki) i pasażerów (niewielka ilość ładunku, ze względu na maksymalną ilość miejsc do przewozu osób).
Co dla kogo:
Jeśli nasz pojazd będzie służył do przewozu niewielkiej ilości ładunku i 1 pasażera, powinniśmy wybrać auto typu VAN. Są to pojazdy z jednym rzędem siedzeń i przestrzenią ładunkową oddzieloną kratką. Najczęściej stosowane przez przedstawicieli handlowych, dostawców niewielkich przesyłek i paczek. Do przedstawicieli tej grupy pojazdów należą: Fiat Panda, Opel Corsa, Skoda Fabia/Octavia, Volkswagen Transporter.

Jeśli ilość osób lub ładunku przewożonego ma być większa, ale nie chcemy kupować typowego auta dostawczego – można zadowolić się autem typu LCV. Mogą one być przystosowane do przewozu 2 lub pięciu osób. Najczęściej stosowane przez dostawców małych i średnich firm. Wersje 2 miejscowe mają stosunkowo dużą przestrzeń ładunkową, a także umożliwiają odliczenie pełnego VAT-u. Przedstawiciele tej grupy to: Fiat Doblo, Opel Combo, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Volkswagen Caddy.

Auta dostawcze (MCV) – umożliwiają dowolne zagospodarowanie nadwozia, co pozwala z nich zrobić auto do przewozu ładunków, pasażerów lub pasażerów i ładunku jednocześnie. Wersje w jakich można je kupić to: bus (do przewozu osób), ze ścianą oddzielającą przedział ładunkowy od osobowego, ze skrzynią ładunkową, furgon lub z ramą pod zabudowę. Auta tego typu umożliwiają przewożenie dużej ilość ładunku, dobrze również nadają się do ciągnięcia przyczep. Najczęściej stosowane przez niewielkie firmy transportowe do przewozu osób lub ładunków, firmy ogólnobudowlane do przewozu ekip remontowych i towarów, itp. Przedstawiciele tej grupy pojazdów to: Lublin, Fiat Ducato, Ford Transit, Kia Pregio, Mercedes Sprinter/Vito, Renault Master, Peugeot Boxer.

Pickup – czyli pojazdy ze skrzynią ładunkową i przedziałem pasażerskim mogącym pomieścić od 2 do 5 pasażerów. Z uwagi na możliwość odliczenia pełnego VAT-u, auta tego typu cieszą się coraz większą popularnością.

Ładowność, przestrzeń ładunkowa
Przed zakupem trzeba określić jakie ładunki będziemy przewozić. Pozwoli to określić minimalną ładowność pojazdu, długość i szerokość przestrzeni ładunkowej, jej objętość. Producenci bowiem oferują szeroki wachlarz modeli i możemy dobrać auto dokładnie odpowiadające naszym wymaganiom. Warto zwrócić uwagę na ilość i sposób otwierania drzwi, co często ułatwia lub ogranicza dostęp do przestrzeni ładunkowej (np. podczas załadunku przy pomocy wózka widłowego). Przydatne może być zmierzenie szerokości przestrzeni ładunkowej w miejscu najwęższym, czyli między nadkolami tylnej osi. Jeśli interesuje nas auto mające możliwie dużo miejsca na ładunek – można wybrać z oferty producenta auto o większym niż standardowo rozstawie osi lub o podwyższonej zabudowie nadwozia.

Typ silnika
Mimo rosnącej ceny oleju napędowego, auta z silnikiem diesla są tańsze w eksploatacji niż benzynowe. Alternatywą są jednak samochody na gaz, którego cena jest blisko dwukrotnie niższa. Warto jednak dla danego modelu przeprowadzić kalkulację, która weźmie pod uwagę koszt przejazdu np. 100km w zależności od typu silnika i rodzaju zasilania.
Należy jeszcze zauważyć, że w autach, które służą do transportu cięższych ładunków lepiej sprawdza się silnik diesla z uwagi na swoją większą elastyczność.

Rodzaj napędu
Mamy do wyboru 3 rodzaje:
• przedni – pozwala na niższe prowadzenia podłogi w przedziale ładunkowym, a co za tym idzie łatwiejszy dostęp do niej;
• tylny – lepiej sprawdza się w pojazdach, które transportują ciężkie ładunki lub ciągną przyczepy;
• 4x4 – w czasie jazdy w trudnym terenie nie ma sobie równych, jednak do normalnego samochodu dostawczego jest raczej nieprzydatny, a poza tym samochody z napędem na cztery koła więcej palą.

Aspekt finansowy
Trudno go nie brać pod uwagę. Dotyczy on nie tylko ceny podczas zakupu, ale również kosztów serwisowania, możliwości odliczenia podatku VAT, a także spadku wartości w czasie użytkowania.
Wskazówki:
• Jeśli nie stać nas na zakup nowego, zadowalającego nas pod względem funkcjonalności auta – watro rozpatrzeć zakup używanego. Samochody używane przez rok tracą na swojej wartości od 15 do 25%. Używane przez 3 lata tracą nawet 50% swojej wartości początkowej.
• Możliwość pełnego odliczenia VAT-u mają jedynie pojazdy których ładownia jest dłuższa niż połowa długości wnętrza auta. Warunek ten spełniają auta dwumiejscowe, typu pickup lub większe dostawcze pojazdy. Aby móc odliczyć VAT z zakupu auta oraz z paliwa, trzeba to szczegółowo najpierw sprawdzić dla konkretnego modelu.
• Największy spadek wartości samochodu paradoksalnie dotyczy aut od których mamy możliwość odliczenia pełnego VAT-u. Więc zanim kupimy auto watro sprawdzić ile mniej więcej wynosi spadek jego wartości w danym okresie i czy nie warto zamiast niego wybrać inny model, od którego VATu nie odliczymy, ale za to drożej go później odsprzedamy.

Temat obejrzany 10252 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl