Powrót na stronę wejściową - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
\- OSOBOWE
\- CIĘŻAROWE I DOSTAWCZE
\- JEDNOŚLADY
\- PRZEPISY
\- INNE
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
HOBBY
CIEKAWOSTKI
Teraz trzeci wybrany produkt z działu OUTLET dostaniesz ZA DARMO! Świętuj z nami urodziny ZebrasBOX!
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wyczyścić wazon?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wyleczyć kaca?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zmienić koło w samochodzie?
Dodany: 2007-12-23 16:25:01

 Jak zmienić koło w samochodzie? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak zmienić koło w samochodzie? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Zmiana koła w samochodzie to naprawdę nic trudnego. Wystarczy tylko pamiętać o kilku podstawowych rzeczach.

1. Zanim przystąpisz do zmiany koła musisz zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu. Jeśli jest to możliwe, zjedz na pobocze, awaryjny pas ruchu lub zatoczkę (dobrze gdyby podłoże było równe i płaskie) . W razie konieczności włącz światła awaryjne i wystaw trójkąt ostrzegawczy (w terenie zabudowanym na lub przy pojeździe, poza terenem zabudowanym 30-50 m za pojazdem, na autostradzie lub drodze ekspresowej około 100m za pojazdem).

2. Zaciągnij hamulec ręczny i wrzuć pierwszy lub wsteczny bieg (jeśli masz automatyczną skrzynię biegów – wybierz pozycję P), koła ustaw w kierunku jazdy na wprost.

3. Pod koła po drugiej stronie pojazdu podłóż kliny (jeśli nie masz klinów, możesz użyć dużego kamienia, cegły lub gałęzi), które zabezpieczą auto przed stoczeniem się. Kliny ustawiamy przed przednim i za tylnym kołem.

4. Z koła zdejmij kołpak lub pokrywę maskującą śruby.

5. Poluzuj (maksymalnie 1 obrót klucza) śruby mocujące koło z piastą. Jeśli nie możesz „ruszyć” śruby, spróbuj na klucz nałożyć rurkę, która wydłuży jego ramię (im dłuższe ramię, tym mniej siły potrzebnej do odkręcenia śruby). Jeśli nie masz rurki możesz w ostateczności spróbować stanąć lub kopnąć piętą w klucz(najpierw jednak ustaw klucz w pozycji poziomej) – uważaj tylko by przy tym nie uszkodzić łba śruby no i nogi.

6. Zanim zaczniesz podnosić samochód wyjmij i przygotuj koło zapasowe.

7. Lewarek podłóż w specjalnie do tego przeznaczone miejsce. Producenci przeważnie wskazują te miejsca w instrukcji pojazdów. Jeśli jednak nie wiesz gdzie to jest, poszukaj specjalnych przetłoczeń lub wzmocnień w progach auta (powinny znajdować się po środku lub na końcach progów). Pod lewarek warto podłożyć kawałek deski, która zabezpieczy go przed zapadaniem się w podłoże.

8. Podnieś auto na wysokość kilku centymetrów i sprawdź, czy podnośnik stoi stabilnie, nie chwieje się i o nic nie zawadzi. Jeśli wszystko jest w porządku, unieś samochód na odpowiednią wysokość, która umożliwi zdjęcie starego i założenie nowego koła.

9. Odkręć śruby mocujące koło (zapamiętaj ich położenie, po to by trafiły one później w to samo miejsce – to ułatwi wkręcenie ich).

10. Ostrożnie zdejmij koło i odłóż je na bok.

11. Załóż nowe koło, upewnij się, że zakładasz koło zapasowe, a nie z powrotem "kapcia"! :) Do pozycjonowania koła służą specjalne bolce wystające z tarczy lub bębna hamulcowego i niewielkie otwory na obręczy koła. Musisz nałożyć koło tak, by bolce trafiły w te otwory. Jeśli bolec jest jeden – nałóż koło tak by wentyl był naprzeciw niego.

12. Wkręć palcami śruby mocujące koło, a następnie lekko dokręcić je kluczem. Śruby dokręca się „na krzyż”, tzn. jeśli dokręcisz pierwszą śrubę, następna powinna być śruba przeciwległa.

13. Opuść samochód i mocno dokręć śruby.

14. Wyciągnij kliny spod kół.

I to wszystko. Pamiętaj tylko jeszcze aby udać się do wulkanizatora, żeby przy następnym kapciu nie zapytać: jak zmienić koło w samochodzie, ……..gdy nie mam sprawnego zapasu!

Temat obejrzany 37049 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl