Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
HOBBY
\- SPORT
\- ROZRYWKA I REKREACJA
\- TURYSTYKA
\- Mapy i trasy
\- Porady praktyczne
\- Ciekawe miejsca
\- Inne
\- ZWIERZĘTA I PRZYRODA
\- INNE
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie zasnąć za kierownicą?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak usunąć nieprzyjemny zapach z butów?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak poradzić sobie przy skręceniu stawu?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak poradzić sobie z pęcherzami na stopach?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak rozumieć znaki umieszczone na turystycznych szlakach pieszych?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak poradzić sobie ze zmęczonymi nogami po długim spacerze?
Dodany: 2012-07-28 07:22:00

 Jak poradzić sobie ze zmęczonymi nogami po długim spacerze? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak poradzić sobie ze zmęczonymi nogami po długim spacerze? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Spacerowanie to jedna z najlepszych form spędzania wolnego czasu. Dzięki niemu możemy się dotlenić, rozruszać całe ciało, poprawić krążenie, a także nabrać energii do dalszej pracy. Co jednak zrobić, gdy przesadzimy z dystansem i po kilku godzinach na nogach zaczną nas one boleć? W takim wypadku musimy zastosować się do kilku poniższych rad.

Obuwie
Jeżeli nawet po krótkich spacerach bolą Cię nogi, to najprawdopodobniej masz źle dobrane buty. Sprawą oczywistą jest, że panie chcąc wyglądać ładniej noszą szpilki, a panowie korzystają z butów na twardej podeszwie, ale takie zachowanie zupełnie nie służy naszym nogom. One wolą miękką podeszwę i lekkie sportowe buciki. Jeżeli nie chcesz zmieniać obuwia, to chociaż zaopatrz się we wkładki do butów, które masują nogi i w ten sposób pobudzają krążenie. Można je kupić w sklepach obuwniczych, aptekach i na aukcjach internetowych za kilka złotych. Poza tym, już samo ściągnięcie butów na parę chwil (np. w autobusie) pozwoli trochę odpocząć stopom. Jednak pamiętaj, że nie jesteś jedyną osobą na tym świecie i nie każdemu może przypaść do gustu zapach Twoich stóp.

Nogi do góry
Najlepszą i najprostszą metodą zwalczenia bólu nóg jest położenie ich w górze. Zaraz po przyjściu do domu, ściągamy buty, skarpetki i inne uciskające nogi rzeczy. Kładziemy się na łóżku na wznak i wkładamy pod łydki zagłówek lub poduszkę. Ważne jest, aby nogi były powyżej linii całego ciała. Już po kilku minutach poczujemy się o wiele lepiej.

Kąpiel
Obolałe nogi możesz moczyć w letniej (25-30 stopni)wodzie. Zbyt zimna nie da ukojenia, a za ciepła nie poprawi krążenia i zmęczenie nie minie. Do wody możesz dodać trochę zwykłej soli kuchennej, aromatyzowanej soli morskiej, lub wkroić kilka plasterków cytryny, dzięki czemu nie tylko Twoje stopy, ale i Ty poczujecie ukojenie. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby w całości skoczyć do wanny z pachnącą wodą, ale pamiętaj żeby nie siedzieć w niej dłużej niż pół godziny, ponieważ mimo błogiego stanu jaki poczujesz, to jednak letnia woda może mocno wychłodzić organizm.

Masaż
Kto by nie chciał położyć się wygodnie i poczuć na stopach jak druga osoba z uczuciem je masuje? Taki zabieg, nawet bez dodatku olejków do masażu, świetnie poprawia krążenie i odpręża całe ciało, więc jeśli tylko możesz, korzystaj z tej formy relaksu.

Ćwiczenia
3-4 razy w ciągu tygodniu powinieneś zażyć trochę ruchu, więc idź na basen, pojeździj trochę rowerem, pobiegaj, pospaceruj, zapisz się na fitness – cokolwiek. Poprawisz w ten sposób krążenie krwi i wzmocnisz nogi.

Maść
W aptece możesz dostać różne maści na bolące mięśnie i stawy, które przyniosą szybką ulgę. Wybieraj te ochładzające, a nie rozgrzewające.

Na koniec
Nogi mogą boleć także po długim siedzeniu w jednym miejscu (np. praca). W takim wypadku staraj się jak najczęściej robić krótkie spacery żeby co jakiś czas rozruszać stopy. Poza tym, siedząc, również możesz ćwiczyć nogi, machając nimi kółka w powietrzu lub bawiąc się rzuconym na podłogę długopisem. Idealnie było by jakbyś mógł zdjąć buty i starał się łapać wspomniany długopis palcami u stóp.

Jeżeli Twoje nogi często puchną, bolą nawet w nocy, lub pojawiają się na nich żylaki to radzimy przejść się do lekarza i zasięgnąć specjalistycznej porady, bo może się okazać, że masz problemy z krążeniem i będziesz musiał zacząć brać leki.

Temat obejrzany 6626 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl