Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
HOBBY
\- SPORT
\- ROZRYWKA I REKREACJA
\- Fotografia
\- Muzyka
\- Taniec
\- Wędkarstwo/łowiectwo
\- Gry i zabawy
\- Inne
\- TURYSTYKA
\- ZWIERZĘTA I PRZYRODA
\- INNE
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak grać w kierki?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić pyzy z mięsem?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak grać w oczko?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić trik z odgadnięciem karty wybranej przez widza bez patrzenia na talię?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak odzyskać pieniądze przy płatności kartą (chargeback, obciążenie zwrotne)?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak grać w "Tysiąca"?
Dodany: 2007-12-23 14:48:47

 Jak grać w Jak grać w
Przygotowanie:

Do gry potrzebujemy 24 kart (od dziewiątek do asów)

Rozdanie:

Rozdajemy po 10 kart każdemu z graczy i ustawiamy dwie kupki po dwie karty na stole, są to tak zwane „musiki”. Bardziej zaawansowani gracze rozdają po jednej karcie, zaczynając od przeciwnika, a na musik nigdy nie dają pierwszej lub ostatniej karty.


Licytacja:

Po rozdaniu gracze sprawdzają ile punktów mogą zdobyć. Jeśli gracz posiada asa, dziesiątkę i króla (jednego koloru) To na pewno zdobędzie minimum 30ptk. Tak samo jeśli posiada asa, dziesiątkę i dwie lub więcej innych kart danego koloru. Doliczamy także punktowe wartości odpowiadające meldunkom (jeśli jesteśmy w stanie je zameldować). Gdy będziemy pewni, że „złapiemy” wszystkie karty to możemy sobie policzyć 120ptk. + ewentualne meldunki. Gracz, który rozdawał może rozpocząć licytację lub, jeśli stwierdzi, że ma małe szanse, pozwolić grać przeciwnikowi, wtedy przeciwnik musi uzbierać 100ptk. Jeśli natomiast przystąpi do licytacji to mówi „dziesięć” (czyli zadeklarował, że jest w stanie zyskać co najmniej 110ptk.) i tak po kolei każdy z graczy może podnosić stawkę co 10ptk. licytować powyżej 120ptk można tylko w wypadku gdy ma się meldunek. Gdy ktoś już nie chce dalej licytować to do gry przechodzi osoba, która zadeklarowała najwyższą ilość punktów, którą może zdobyć.

Gra:

Grający wybiera sobie jeden z musików. Po dopasowaniu kart, zostawia sobie te, jego zdaniem, najlepsze i odkłada dwie niepotrzebne na drugi musik. Przeciwnik nie może widzieć jakie karty były na musiku i jakie grający odłożył. Następnie grający ustala ile ptk. jest w stanie uzbierać i mówi przeciwnikowi. Liczba ta nie może być mniejsza od wylicytowanej. Liczbę ptk. zaokrąglamy do pełnych dziesiątek. Kto zabierze ostatnią kartę zabiera też karty z musiku.

Zasady gry:

Grający zaczyna grę kładąc kartę na stół, przeciwnik musi dołożyć inną do koloru, chyba że takiego nie posiada, wtedy daje obojętnie jaką kartę, ale nie ma znaczenia, że położył większą kartę. Gdy zostanie zameldowany jakiś meldunek to wtedy kolor tego meldunku staje się „atutem” i jeśli ktoś położy kartę (np. trefl, podczas gdy atutem jest karo) i przeciwnik nie posiada danego koloru (w tym wypadku trefla) to może zabrać tą kartę gdy posiada kartę atutową (w tym wypadku karo) .

Podsumowanie gry:

Po skończonej partii gracze liczą swoje punkty (poszczególne karty zdobyte i zameldowane meldunki). Grający sprawdza czy uzyskał ilość ptk. którą zadeklarował. Gdy mu się to udało to dopisuje sobie daną wartość (jeśli nie to odpisuje mu się tyle ptk. ile chciał uzbierać, przeciwnik natomiast dopisuje sobie tyle ptk. ile uzbierał za karty i meldunki zameldowane z zaokrągleniem do pełnych dziesiątek. Gra się, aż któryś z graczy uzbiera 1000ptk.

Meldunki:

pik - 40
trefl - 60
karo - 80
kier - 100

Meldować należy damą. Meldunek to dama i król tego samego koloru.

Bomba (jako dodatkowa opcja, od graczy zależy czy będą jej używać):

Bombę można rzucić po licytacji i po zabraniu kart z musika, gdy grający zorientuje się, że nie ma szans uzbierać tylu ptk. ile wylicytował. Bombę można rzucić tylko raz. Rzucający bombę nic nie traci, a przeciwnikowi dopisuje się 60ptk. Po bombie rozpoczyna się nową partię.

Temat obejrzany 78974 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl