Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
ONA I ON
HOBBY
\- SPORT
\- Indywidualny
\- Zespołowy
\- Ekstremalny
\- Inne
\- ROZRYWKA I REKREACJA
\- TURYSTYKA
\- ZWIERZĘTA I PRZYRODA
\- INNE
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyBulion warzywny
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić poidło dla ptaków?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak rozpoznać tonącego?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić solankę?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić karmnik dla ptaków z kokosa?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zacząć latać na szybowcach?
Dodany: 2008-02-19 20:16:53

 Jak zacząć latać na szybowcach? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak zacząć latać na szybowcach? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Dla wielu z nas latanie na szybowcach wydaje się odległym marzeniem... Jednak zdobycie uprawnień do samodzielnych lotów szybowcem wcale nie jest aż tak trudne i drogie. Owszem, nie jest to sport dla każdego, ale w brew pozorom, by zacząć latać nie trzeba dużo.

W jakim wieku zacząć
Ograniczenia wiekowe dotyczą osób, które nie ukończyły jeszcze 16-go roku życia. W dniu pierwszego lotu trzeba mieć ukończone 16 lat i mieć zgodę na szkolenie rodziców lub opiekunów. Taką zgodę muszą mieć wszyscy niepełnoletni kandydaci na pilotów szybowców.

Po pierwsze badania
Pierwszym krokiem na naszej drodze jest pozytywne przejście badań w odpowiednim ośrodku (np. Głównym Ośrodku Badań Lotniczo-Lekarskich we Wrocławiu lub w kilku ośrodkach w Warszawie, m.in. Centrum Medycznym LIM Sp. z o.o. lub Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej).
Na takie badania koniecznie należy wziąć odpowiednie skierowanie, które można dostać w aeroklubie, gdzie odbywa się szkolenie.
Szczególną uwagę podczas badań poświęca się na sprawdzenie: układu krążenia, wzroku i sprawności psycho-fizycznej. Uspokajam jednak – kandydaci na pilotów szybowcowych wcale nie muszą cieszyć się końskim zdrowiem, żeby pozytywnie przejść badania.
Jeśli wynik badań będzie pozytywny – można przystąpić do kursu teoretycznego. Kurs teoretyczny można zacząć bez badań, ale nie warto tego robić, bo jeśli później się ich nie przejdzie, to nie ma co liczyć na zwrot kosztów kursu.
Bez pozytywnego wyniku badań nie można rozpocząć kursu praktycznego!

Kurs teoretyczny
Szkolenie teoretyczne obejmuje naukę m.in. zasad poruszania się po lotnisku, prawa lotniczego, wiedzy o szybowcu, planowania lotu, meteorologii, nawigacji, zasad lotu, łączności, bezpieczeństwa lotów.
Kurs kończy się egzaminem sprawdzającym.
Czas trwania takiego szkolenia nie jest ściśle określony i w zależności od ośrodka szkolącego różni się długością. W jednym może trwać 50 w innym 70 godzin.
Najczęściej szkolenia takie organizuje się zimą i wczesną wiosną po to, by latem można było spokojnie przeprowadzać szkolenia praktyczne.

Kurs praktyczny
Po zaliczeniu kursu teoretycznego można nareszcie przystąpić do praktycznej części szkolenia.
Najczęściej odbywają się one na szybowcach typu: PUCHACZ i BOCIAN i trwają, w zależności od warunków atmosferycznych, od 2 do 4 tygodni.
W tym czasie będziemy uczyć się jak przygotować do lotu szybowiec, ćwiczyć start, lądowanie i latanie po kręgu nadlotniskowym. Starty odbywają się za wyciągarką (która pozwala wyciągnąć szybowiec na około 300-350m) lub samolotem holującym.
Pierwsze kilkadziesiąt lotów oczywiście odbywa się z siedzącym z tyłu instruktorem. Zanim kandydat na pilota poleci sam, musi przejść test - czyli lot z szefem wyszkolenia lotów, który oceni nasze umiejętności. Jeśli nie będzie on miał żadnych przeciwwskazań – będzie można zacząć latać samemu. Po kilku samotnych lotach (najczęściej 10) uzyskuje się III klasę szybowcową.
III klasa szybowcowa upoważnia do zostania członkiem aeroklubu, samodzielnych lotów i możliwości kontynuowania szkolenia do uzyskania licencji pilota szybowcowego.

Ceny
Ceny są różne i zależą od tego co dane szkolenie obejmuje. Jeśli jest mniej lotów i przeważnie za wyciągarką – szkolenie jest tańsze. Jeśli szkolenie obejmuje również zdobycie II klasy szybowcowej (co wiąże się z większą liczbą lotów) – jest odpowiednio droższe.
Ceny wahają się od 2500 zł do ponad 4000 zł. Warto jednak dobrze przyjrzeć się ofercie kilku aeroklubów (jest ich w Polsce blisko 60, a szkolenia prowadzi ponad 40) i wybrać tę, która nam najbardziej odpowiada pod względem ceny, lokalizacji i trybu szkolenia.


Temat obejrzany 13303 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


KOMENTARZE tego tematu:      [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak najlepiej zacząć    
Edytowany: 2015-07-03 08:36:18
Jeżeli nie kończyłeś szkoły o profilu lotniczym, dobrze jest zacząć od kursu online avioner.pl
Autor: Gość    
    [ edytuj powyższy komentarz ]     
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl