Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
\- NAPOJE
\- TRUNKI
\- NA SŁODKO
\- KUCHNIA POLSKA
\- KUCHNIE ŚWIATA
\- NA SPECJALNE OKAZJE
\- SZYBKIE / TANIE
\- DIETA
\- INNE
ONA I ON
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie podjadać wieczorem?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak uprawiać czosnek?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak odróżnić polski czosnek od chińskiego?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić syrop z owoców czarnego bzu?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak pozbyć się cellulitu?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak wybrać odpowiednią kaszę?
Dodany: 2013-08-12 08:11:54

 Jak wybrać odpowiednią kaszę? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak wybrać odpowiednią kaszę? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Gryczana, jaglana, jęczmienna, kukurydziana, manna, kuskus – to rodzaje kasz, różniące się od siebie nie tylko smakiem, ale również wartościami odżywczymi. Wszystkie stanowią bogate źródło błonnika, białka, węglowodanów i witamin, a ich poszczególne odmiany, ze względu na różne zdrowotne właściwości, są polecane przy wielu schorzeniach. Oczywiście nie oznacza to, że należy je jeść jedynie wtedy, gdy mamy kłopoty ze zdrowiem, bo warto po nie sięgać przynajmniej 3-4 w tygodniu.

Kasza gryczana
Może być prażona lub nieprażona (biała).
Jest cennym źródłem przeciwutleniaczy chroniących organizm przed wolnymi rodnikami, dlatego warto włączyć ją do swojej diety, kiedy często korzystamy z niezdrowych produktów. Z tego samego powodu opóźnia proces starzenia się skóry i zapobiega powstawaniu żylaków. Zawiera spore ilości białka potrzebnego do prawidłowego rozwoju organizmu, a także wapnia, kwasu foliowego i żelaza, które są szczególnie ważne dla osób z anemią i kobiet spodziewających się dziecka. Oprócz tego znajdziemy w niej jeszcze magnez, cynk, potas i fosfor, czyli związki mineralne zwiększające naszą odporność oraz wpływające pozytywnie na wygląd naszej skóry, działanie układu nerwowego, jak również na regulację pracy serca. Podobne znaczenie mają także, obficie w niej występujące, witaminy: B1 i PP. Nie zawiera glutenu, więc mogą ją spożywać chorzy na celiakię, a ponieważ ma niski indeks glikemiczny zapobiega wysokim skokom insuliny we krwi, które mogą powodować cukrzycę.
W dawnych czasach była używana jako lek na biegunkę oraz świetny „rozgrzewacz” przy przemarznięciu. Najlepiej smakuje z sosami mięsnymi i grzybowymi oraz jako dodatek do dań wegetariańskich.

Kasza jaglana
Jest bardzo energetyczna, dzięki czemu szybko pomaga zaspokoić głód. Zawiera jeszcze więcej żelaza niż kasza gryczana, co pozwala uniknąć anemii i kłopotów z nią związanych. Cechuje się dużą zawartością lecytyny (wpływającej na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i obniżenie stężenia cholesterolu we krwi), a także krzemionki (która odbudowuje nasze stawy, kości i korzystnie działa na włosy, skórę oraz paznokcie). Podobnie jak kasza gryczana nie zawiera glutenu. Nie uczula.
Z powodu antywirusowych właściwości stosuje się ją jako panaceum przy przeziębieniach i chorobach górnych dróg oddechowych (wysusza zalegający tam śluz).
Warto serwować ją z warzywami, mięsem, jako zapiekanka oraz kleik.

Kasza jęczmienna
Występuje jako pęczak, łamana i perłowa.
Zawiera sporo błonnika regulującego pracę jelit, a także minerałów wpływających korzystnie na serce oraz ciśnienie krwi. Poza tym łączy w sobie cechy innych kasz, choć w nieco mniejszym stopniu. Dlatego też obniża zły cholesterol, działa bakteriobójczo, przeciwwirusowo, przeciwnowotworowo oraz nie powoduje skoków cukru we krwi. Zalecana jest przy problemach z wątrobą, trzustką i nerkami. Zawiera gluten.
Dobrze łączy się z mięsami oraz pasuje jako dodatek do zup, gołąbków i zapiekanek.

Kasza kukurydziana
Jest dobrym źródłem witamin B1 i PP, które obniżają ciśnienie krwi, regulują poziom cholesterolu, poprawiają kondycję skóry i przyspieszają gojenie ran. Ponadto zawiera spore ilości beta-karotenu poprawiającego wzrok i wyłapującego wolne rodniki odpowiedzialne za powstawanie nowotworów. Jest lekkostrawna i może być podawana dzieciom już od 6 miesiąca życia. Zalecana przy chorobach wątrobowych i innych wymagających lekkich potraw. Nie zawiera glutenu.
Stosuje się ją jako zagęszczacz do zup i sosów, a także jako mąka na różnego rodzaju placki.

Kasza manna
Jest to najbardziej lekkostrawna z pośród wszystkich kasz i w związku z tym poleca się ją rekonwalescentom po operacjach, osobom z problemami układu pokarmowego i małym dzieciom (od 6 miesiąca życia). Zawiera nieco mniej witamin i minerałów niż inne kasze, a przy tym cechuje się znikomą ilością błonnika. W jej skład wchodzi gluten.
Może być stosowana przy biegunkach i gorączkach jako zupa, kleik, budyń (z dodatkami np. owoców), a także jako zagęszczacz do innych potraw lub kluski do zupy.

Kasza kuskus
Podobnie jak kasza manna jest lekkostrawna i również pomaga skarżącym się na dolegliwości układu pokarmowego. Zawiera sporo żelaza, białka i węglowodanów. Nie może być stosowana w diecie bezglutenowej.
Serwuje się ją na wiele sposobów.

Temat obejrzany 1586 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl