Powrót na stronę wejściowš - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZałóż kontoporady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyZaloguj się
STRONA GŁÓWNA  |  AKTUALNOŚCI  |  MAPA KATEGORII  |  SZUKAJ  |  REGULAMIN  |  FAQ  |  JAK TO DZIAŁA  |  RANKING  |  KONTAKT  |
Serwis korzysta z plików cookies. Więcej informacji w Polityka plików cookies
PRZEGLĄDAJ DZIAŁY INSTRUKCJI:
DOM I OGRÓD
MOTORYZACJA
TECHNIKA
INTERNET I KOMPUTERY
SZKOŁA
KULINARIA
\- NAPOJE
\- TRUNKI
\- NA SŁODKO
\- KUCHNIA POLSKA
\- KUCHNIE ŚWIATA
\- NA SPECJALNE OKAZJE
\- SZYBKIE / TANIE
\- DIETA
\- INNE
ONA I ON
HOBBY
CIEKAWOSTKI
PODOBNE INSTRUKCJE I WĄTKI:
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie podjadać wieczorem?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak pozbyć się cellulitu?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić pasztet z indyka?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić nietypowe jajka wielkanocne?
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak zrobić domowy majonez?
    
porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisyJak nie przytyć w Wielkanoc?
Dodany: 2014-04-20 07:14:20

 Jak nie przytyć w Wielkanoc? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Jak nie przytyć w Wielkanoc? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
Wielkanoc obfituje w bardzo kaloryczne dania. Dbając o linię zazwyczaj unikamy tych potraw, które uważamy za najbardziej tłuste, czyli majonezy, kiełbasy oraz pasztety, natomiast chętniej sięgamy po jajka, szynki i żurek. Czy robimy słusznie? Przyjrzyjmy się kaloryczności najbardziej popularnych potraw na wielkanocnym stole. Dzięki temu będziemy wiedzieli czego możemy zjeść trochę więcej, a czego lepiej unikać.

Majonez - 100 g, czyli cztery łyżki, to aż 650-720 kcal! Taka porcja zaspokaja 1/3 dziennego zapotrzebowania na energię. Warto nieco go odchudzić mieszając z jogurtem naturalnym, którego taka sama porcja to około 50 kcal. Proporcje 1:1 niewiele zmienią smak majonezu, a zmniejszą ilość kalorii prawie o połowę!

Czekolady - Czekoladowe zajączki, baranki, jajeczka i inne słodycze. 100 g czekolady mlecznej, to około 500-650 kcal, podobnie czekolada biała, natomiast nieco mniej kaloryczna będzie czekolada gorzka, ale to wciąż 450-550 kcal w 100 g. Jeśli już chcemy po nią sięgnąć, to wybierzmy gorzką, gdyż zawiera w sobie najwięcej kakao o zdrowotnych właściwościach, unikajmy natomiast białej, która kakao nie posiada, przez co jest jedynie tuczącą masą, tak samo jak cukrowe figurki.

Mazurek - 100 g to około 450-500 kalorii. Nie dość, że ciasto zawiera sporo tłuszczu, to jeszcze przepełnione jest cukrem, a cukry i tłuszcze zmieszane ze sobą w prostej drodze prowadzą do otyłości.

Pascha - 100g to 450-500 kalorii. Niby tak samo kaloryczna jak mazurki, ale jednak trochę zdrowsza, gdyż przygotowywana z nabiału.

Sosy - Sos czosnkowy (100 g, czyli cztery łyżki – 450-500 kcal), sos chrzanowy 100 g, czyli cztery łyżki – 300-350 kcal), sos tatarski (100 g, czyli cztery łyżki – 250-350 kcal). Oczywiście sosy można odchudzić tak samo jak majonez, czyli mieszając je z jogurtem naturalnym.

Ciasta - Piaskowe babki (100 g około 400 kcal), keksy (100 g – 350-450 kcal), babki biszkoptowe (100 g – 350 kcal), ciasta drożdżowe z kruszonką (100 g – 350 kcal), ciasta drożdżowe bez kruszonki (100 g – 300-330 kcal), serniki (100 g – 270-350 kcal). Mimo iż ciasta są ogólnie dość kaloryczne, to jednak na małą porcję zawsze można sobie pozwolić. Najlepiej sięgnąć po keksy, które dzięki owocom i orzechom dostarczają organizmowi wielu ważnych witamin i minerałów. Podobną rolę spełniają ciasta drożdżowe z owocami. Serniki, choć nie tak bardzo kaloryczne w porównaniu do innych, są „ciężkie” dla żołądka. Warto sięgać po ciasta na bazie galaretek, które są najmniej kaloryczne ze wszystkich wymienionych. Trzeba tylko pamiętać, aby nie dodawać do nich bitej śmietany, ponieważ dodaje ona sporo kalorii (na 100 g nawet 100 kcal w wersji light). Warto również wziąć pod uwagę, że np. 100 g sernika, to optycznie dużo mniejsza porcja niż 100 g babki drożdżowej, przez co bywamy skłonni do zjedzenia jego większej porcji.

Biała kiełbasa - 100 g, czyli mniej więcej jedna porcja, to około 250-280 kcal.

Mięsa - Faszerowana gęś (100 g – 320 kcal), faszerowana kaczka (100 g – 260 kcal), faszerowany kurczak (100 g – 230 kcal). Lepiej omijać boczek, balerony i tłuste szynki, natomiast warto sięgnąć po duszony oraz gotowany drób (100-150 g – 100 kcal), chude pieczyste – schab, cielęcina, królik (nie przekraczają 200 kcal w 100 g), a także chude szynki: wieprzowina (100 g, czyli pięć plasterków, to 250 kcal), drób (130 kcal w 100 g).

Pasztet - Porcja na jedną kanapkę to około 30-40 g. Najchudsze są pasztety zrobione własnoręcznie bez dodatku słoniny i na bazie chudego mięsa np. drobiu (100 g to 160-250 kcal). Pasztety tłuste mogą dostarczyć nawet do 400 kcal w 100 g.

Pieczeń rzymska - 100 g to około 200-240 kcal.

Chleb - 100 g, czyli około 3 kromki, to 170-250 kcal. W dolnym przedziale kaloryczności znajdziemy pieczywo żytnie, w średniej pszenne, a w górnej wypieki z nasionami słonecznika, dyni itp.

Sałatka jarzynowa - 100 g, to około 120-250 kcal. Na jedną porcję musimy liczyć przynajmniej 200 g. Jej kaloryczność zależy od użytych składników. Sałatki z makaronem, ryżem, żółtym serem i tłustymi mięsami będą miały więcej kalorii, niż ich odpowiedniki oparte głównie na warzywach. Majonez mieszamy z jogurtem naturalnym, dzięki czemu dostarczymy organizmowi nawet 100 kcal mniej w jednej porcji.

Żurek, barszcz biały, żur - Niby zupa, ale jednak dość kaloryczna. W 100 g mamy około 100 kcal, ale na jedną porcję trzeba liczyć około 250-300 g (w tym około 30 g kiełbasy), co daje 300 kcal. Warto nieco ją odchudzić. Wystarczy długo gotować w nim kiełbasę, aby puściła dużo tłuszczu, potem wychłodzić cały garnek i zebrać pływające po wierzchu oka. Zmniejszy to ilość kalorii do 180-250 w jednej porcji. Porcja żurku przygotowanego z torebki, bez dodatków jajka, kiełbasy i ziemniaków to około 60 kcal w jednej porcji.

Chrzan - 100 g, czyli pięć łyżek, to około 100 kcal. Jedna łyżka – 20 kcal.

Jajko - Jedno jajko to około 80 kalorii. Warto tu dodać, że najbardziej kaloryczne jest żółtko, więc usuwając je całkowicie odchudzimy jajko o jakieś 60 kalorii. Całe jajko z łyżeczką majonezu to około 180 kcal, bez żółtka około 120 kcal.

Ćwikła z chrzanem - 100 g, czyli cztery łyżki, to około 50 kcal.

Galaretka drobiowa/rybna - 100 g, czyli wielkość filiżanki, to około 40-80 kcal. Robiona „na nóżkach” będzie bardziej kaloryczna (tłuszcz wytrąci się na powierzchni, więc łatwo go zebrać i odchudzić potrawę), niż zrobiona z żelatyny.

Temat obejrzany 1595 razy   
  [ Dodaj nowy komentarz do tego tematu ]   [ porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy drukuj temat ]     


Podoba Ci się? Kliknij: 


porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy
KONTAKT  |  MAPA KATEGORII  |  REGULAMIN  |  JAK TO DZIAŁA  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  POLITYKA COOKIES  |  RANKING  |
© Jak-To-Zrobic.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, Hosting, Obsługa:
Wielkopolski Portal Internetowy CyberWielkopolska
www.wielkopolska.com.pl